Se incarca ...

Austin Haeley 3000 MKII Specification Rallye 1962

Istorie

Austin-Healey 3000 este considerat de multi varful absolut al masinilor britanice clasice. A fost o masina extrem de dorita inca de la lansare si a devenit rapid unul dintre putinele automobile care au atins statutul de masina clasica pe cand se afla inca in productie. Acest lucru s-a intamplat pentru ca, inca de la introducerea sa, acest model a excelat in multe dintre raliurile si competitiile de circuit ale vremii. Este cel mai cunoscut din seria modelelor "Big Healey". Aceasta serie a debutat in 1953 cu modelul Austin-Healey 100, a continuat cu Austin-Healey 100-6 (1956) si s-a terminat cu Austin-Healey 3000.

Austin-Healey 3000 a fost lansat in iunie 1959. Designul muscular al caroseriei a fost semnat de Jensen Motors, iar asamblarea avea loc la fabrica BMC Abingdon. Modelul a fost evolutia naturala a lui 100-6, dar oferea o serie de imbunatatiri importante fata de predecesorul sau: cilindreea motorului crestea de la 2639 la 2912 centimetri cubi, apareau discuri de frana Girling pe puntea fata, scaune fata reglabile si jante cu spite disponibile standard. La nivelul designului au aparut o serie de schimbari subtile. Masina a fost produsa in doua versiuni de interior, cu doua locuri sau cu 2+2 locuri, iar lista de elemente optionale includea un plafon dur produs in aceeasi fabrica.

Versiunea 3000 Mk II a fost introdusa in martie 1961 si oferea trei carburatoare si un nou arbore de distributie, modificari care au urcat puterea maxima a motorului de la 124 la 132 de cai putere. Incepand cu 1963, versiunea cu doua locuri a fost eliminata din oferta. Versiunea finala a modelului, 3000 Mk III, a aparut in 1964.

In 1962, unul dintre exemplarele Austin-Healey 3000 aliniate la startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans a reusit sa avanseze pana pe locul al optulea in cursa, dar a fost nevoit sa abandoneze din cauza unui piston defect. Modelul a reusit insa performante excelente in motorsport: 40 de victorii in raliuri importante, sub conducerea lui Marcus Chambers, manager al biroului de motorsport.

Acest exemplar este o replica pregatita de competitie, dupa modelul masinilor de curse din anii 1960. Restaurata in 1992, masina este echipata cu trei carburatoare Weber 45DCOE, hardtop, radiator din aluminiu, ventilatoare duble, racitor de ulei, plansa de bord din aluminiu, volan MotoLita imbracat in piele, scaune sport, rezervor de carburant de curse si jante din aliaj. Functia overdrive este disponibila pentru toate cele patru trepte de viteza.

In 2013, masina a fost restaurata complet: motorul si suspensia au fost reconstruite, caroseria si sasiul au fost reparate si interiorul reconditionat. Acest exemplar are 31.261 mile la bord (aprox. 50.310 kilometri).

  • Austin Haeley 3000 MKII Specification Rallye
  • Austin Haeley 3000 MKII Specification Rallye
Descriere

Austin-Healey 3000 este considerat de multi varful absolut al masinilor britanice clasice. A fost o masina extrem de dorita inca de la lansare si a devenit rapid unul dintre putinele automobile care au atins statutul de masina clasica pe cand se afla inca in productie. Acest lucru s-a intamplat pentru ca, inca de la introducerea sa, acest model a excelat in multe dintre raliurile si competitiile de circuit ale vremii. Este cel mai cunoscut din seria modelelor "Big Healey". Aceasta serie a debutat in 1953 cu modelul Austin-Healey 100, a continuat cu Austin-Healey 100-6 (1956) si s-a terminat cu Austin-Healey 3000.

Austin-Healey 3000 a fost lansat in iunie 1959. Designul muscular al caroseriei a fost semnat de Jensen Motors, iar asamblarea avea loc la fabrica BMC Abingdon. Modelul a fost evolutia naturala a lui 100-6, dar oferea o serie de imbunatatiri importante fata de predecesorul sau: cilindreea motorului crestea de la 2639 la 2912 centimetri cubi, apareau discuri de frana Girling pe puntea fata, scaune fata reglabile si jante cu spite disponibile standard. La nivelul designului au aparut o serie de schimbari subtile. Masina a fost produsa in doua versiuni de interior, cu doua locuri sau cu 2+2 locuri, iar lista de elemente optionale includea un plafon dur produs in aceeasi fabrica.

Versiunea 3000 Mk II a fost introdusa in martie 1961 si oferea trei carburatoare si un nou arbore de distributie, modificari care au urcat puterea maxima a motorului de la 124 la 132 de cai putere. Incepand cu 1963, versiunea cu doua locuri a fost eliminata din oferta. Versiunea finala a modelului, 3000 Mk III, a aparut in 1964.

In 1962, unul dintre exemplarele Austin-Healey 3000 aliniate la startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans a reusit sa avanseze pana pe locul al optulea in cursa, dar a fost nevoit sa abandoneze din cauza unui piston defect. Modelul a reusit insa performante excelente in motorsport: 40 de victorii in raliuri importante, sub conducerea lui Marcus Chambers, manager al biroului de motorsport.

Acest exemplar este o replica pregatita de competitie, dupa modelul masinilor de curse din anii 1960. Restaurata in 1992, masina este echipata cu trei carburatoare Weber 45DCOE, hardtop, radiator din aluminiu, ventilatoare duble, racitor de ulei, plansa de bord din aluminiu, volan MotoLita imbracat in piele, scaune sport, rezervor de carburant de curse si jante din aliaj. Functia overdrive este disponibila pentru toate cele patru trepte de viteza.

In 2013, masina a fost restaurata complet: motorul si suspensia au fost reconstruite, caroseria si sasiul au fost reparate si interiorul reconditionat. Acest exemplar are 31.261 mile la bord (aprox. 50.310 kilometri).

Serie de sasiu: HBT7L18395

Tip motor: 6 cilindri in linie

Cilindree: 2.912 cc

Putere: 124 CP

Transmisie: Manuala, 4 trepte cu overdrive

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis