Se incarca ...

Ford Mustang 1970

Istorie

Ford a produs 72.119 exemplare Mustang Convertible in 1966, versiunea fiind de departe cel mai vandut cabriolet al anului in SUA (aproape dublu fata de locul secund, Chevrolet Impala Convertible).

De altfel, 1966 a fost anul in care au fost produse cele mai multe exemplare Mustang in cei 8 ani de cariera a primei generatii. Nu mai putin de 7.1% dintre toate masinile vandute in SUA in 1966 au fost exemplare Ford Mustang.

  • Ford Mustang
  • Ford Mustang
Descriere

Prima generatie Mustang a reprezentat un succes imediat. Desi sub caroseria sportiva se ascundea intr-o mai mare sau mica masura "umilul" Ford Falcon, Mustang era complet diferit de tot ceea ce exista in lumea auto atunci cand a fost prezentat in premiera, in aprilie 1964. Esimarile initiale indicau 100.000 de unitati vandute in primul an, insa s-au fabricat 418.000 in primele 12 luni, iar dupa alte 6 luni s-a ajuns la un milion. Un nou record pentru marcile din Detroit.

In confuzia creata de cererea masiva si de ritmul accelerat de productie, Ford a facut uneori greseli la livrarile lui Mustang. Pentru ca Ford nu a reusit sa tina pasul cu numarul de comenzi, unele modele cu motor cu sase cilindri au fost livrate cu un butuc al volanului pe care scria "Ford Falcon" in locul blazonului "Ford Mustang". Alte masini au parasit fabrica cu orificii in locul lampilor de marsarier. Majoritatea acestor erori au fost corectate de distribuitorii Ford, dar de multe ori abia dupa ce erau remarcate de clienti.

Scaunele sport si levierul montat pe podea erau elemente standard, iar optiunile de motorizare includeau fie un motor cu sase cilindri si 120 CP, fie un V8 de 4.7 litri (289 inch cubi). In 1966, acesta din urma era oferit in trei versiuni: 200 CP, 225 CP si varianta High Performance, de 271 CP.

Dezvaluita in 1965, caroseria de tip Fastback cu 2+2 locuri a urcat numarul de caroserii disponibile pe Mustang la trei, celelalte fiind "clasicele" Coupe si Convertible. O alta varianta oferita pe toate cele trei versiuni de caroserie a fost, din aprilie 1965, Mustang GT. Aceasta a debutat sub forma unui kit estetic denumit "GT Equipment Package" si a inclus un motor V8 (de obicei versiunea de 225 CP), lumini de ceata montate pe grila, dungi laterale in zona inferioara a portierelor si frane pe disc.

Cand Ford a decis sa exporte Mustang in Germania, s-a descoperit faptul ca Krupp a inregistrat numele Mustang pentru un camion. Germanii s-au oferit sa vanda drepturile de utilizare a denumirii contra sumei de 10.000 de dolari. Ford a refuzat si a eliminat siglele Mustang de pe masina, iar numele sau oficial in Germania a fost Ford T-5, un cod utilizat de Ford in faza de pre-productie a lui Mustang. Modelul a devenit Mustang in Germania abia in 1979, cand a expirat copyright-ul Krupp.

Ford a produs 72.119 exemplare Mustang Convertible in 1966, versiunea fiind de departe cel mai vandut cabriolet al anului in SUA (aproape dublu fata de locul secund, Chevrolet Impala Convertible). De altfel, 1966 a fost anul in care au fost produse cele mai multe exemplare Mustang in cei 8 ani de cariera a primei generatii. Nu mai putin de 7.1% dintre masinile vandute in SUA in 1966 au fost exemplare Ford Mustang.

In echiparea standard, Mustang oferea scaune sport, volan sport, instrumentar de bord cu 5 cadrane, sistem de incalzire/dezaburire si nou-introdusele centuri de siguranta.

Masina expusa este restaurata complet si are 12.690 mile (aproximativ 20.400 de kilometri) la bord.

Serie de sasiu: 6F08K340206

Tip motor: V8

Cilindree: 4.736 cc

Putere: 271 CP

Transmisie: Manuala, 4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis