Se incarca ...

Renault Viva Grand Sport 1938

Istorie

Masina expusa in Colectia Tiriac este un exemplar rar. Estimarile arata ca au supravietuit pana in prezent sub 12 exemplare Viva Grand Sport Cabriolet in versiunea BCX3.

Acest model Viva Grand Sport Cabriolet BCX3 provine din Colectia Redele, detinuta de creatorul Renault Alpine. Dupa o restaurare amanuntita care a avut loc in anii '80, exemplarul a parcurs sub 800 de kilometri.

  • Renault Viva Grand Sport
  • Renault Viva Grand Sport
  • Renault Viva Grand Sport
Descriere

Dezvoltarea zonei de inginerie auto a adus cresteri masive la capitolul putere si viteza in anii '30. In acelasi timp, zborurile intercontinentale devenisera o realitate cotidiana, iar inginerii si designerii incepeau sa se inspire din industria aviatica. Rezultatul a fost o aplecare din ce in ce mai apasata spre curentul de design aerodinamic streamline, care a devenit o moda in voga.

Pentru Renault, punctul de cotitura a venit la Salonul Auto de la Paris din 1934, cand influentele streamline au devenit evidente pe modelele Viva si Nerva. In gama Viva, caracterizata de prezenta unui motor cu 6 cilindri sub capota, existau doua versiuni: Vivasport si Vivastella. Cele doua au fuzionat in 1935 in Viva Grand Sport, o masina agresiva, foarte echilibrata, cu linii curate si fluide, disponibila in mai multe variante de caroserie deschise sau inchise. Campania de promovare a versiunii Cabriolet ii invita pe soferi sa "experimenteze bucuria de a trai intr-un Renault Grand Sport".

Pe masura ce vanzarile gamei Nerva, cu motor cu 8 cilindri, au scazut intr-un climat economic dificil adus de recesiune, puternicul si confortabilul Viva Grand Sport a devenit varful de gama Renault. Pozitie pe care acest model si-a aparat-o, cu ajutorul unor imbunatatiri anuale, pana in 1939.

Masina expusa in Colectia Tiriac este un exemplar rar. Estimarile arata ca au supravietuit pana in prezent sub 12 exemplare Viva Grand Sport Cabriolet in versiunea BCX3. Varianta Type BCX3 a fost produsa in 1132 de exemplare (cabrio si acoperite) intre septembrie 1937 si iulie 1938.

Acest exemplar Viva Grand Sport Cabriolet BCX3 provine din Colectia Redele, detinuta de creatorul Renault Alpine. Dupa o restaurare amanuntita care a avut loc in anii '80, exemplarul a parcurs sub 800 de kilometri. Prezentat intr-o nuanta exterioara gri cu interior imbracat in piele, vehiculul se afla intr-o stare buna si este perfect functional.

O masina similara a aparut in filmul francez “La fin du jour” (1939), regizat de Julien Duvivier.

Acest exemplar a rulat 794 de km.

Nr. sasiu: 882330

Tip motor: 6 cilindri in linie

Cilindree: 4.085 cc

Putere: 95 CP

Transmisie: Manuala, 3 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00