Modelul Continental Mark II, care a renuntat la numele marcii Lincoln din denumire, a fost conceput pentru a deveni un simbol al bunastarii si o adevarata opera de arta. La un pret de 10.000 de dolari in 1956 (echivalent cu 92.000 de dolari astazi), Continental Mark II a fost cea mai scumpa masina produsa de o marca americana in anul 1956, rivalizand cu Rolls-Royce Silver Cloud la nivel de pret. Mark II era construit manual, iar fiecare motor si fiecare cutie de viteze treceau printr-o serie extinsa de teste de calitate inainte sa paraseasca fabrica.
Divizia Continental a fost creata de Ford Motor Company in aprilie 1955, ca divizie independenta, cu scopul declarat de a se ocupa de vanzarile noului Continental Mark II. In acest sens, Divizia Continental a fost pozitionata deasupra marcii Lincoln si devenea varf de gama in cadrul Ford Motor Company.
Modelul Continental Mark II, care a renuntat astfel la numele marcii Lincoln din denumire, a fost conceput pentru a deveni un simbol al bunastarii si o adevarata opera de arta. Williams Ford a privit dezvoltarea lui Mark II ca pe un proiect personal. De exemplu, acesta s-a luptat pentru ca ornamentul de pe capota sa fie metalic, nu din plastic, chiar daca costul de 150 de dolari al acestuia era egal cu costul intregii grile a modelelor Ford. La un pret de 10.000 de dolari (echivalent cu 92.000 de dolari astazi), Continental Mark II a fost cea mai scumpa masina produsa de o marca americana in anul 1956, rivalizand cu Rolls-Royce Silver Cloud la nivel de pret. Mark II era construit manual, iar fiecare motor si fiecare cutie de viteze treceau printr-o serie extinsa de teste de calitate inainte sa paraseasca fabrica.
Masina a fost oferita la debut intr-o singura varianta de caroserie: Coupe cu doua usi. Ulterior, gama se imbogatea cu un Cabriolet cu hardtop retractabil si cu un Sedan cu patru usi.
Mark II renunta la multe influente americane de design. In timp ce alte marci din SUA experimentau cu masini stralucitoare pe care dominau elementele cromate, Continental Mark II era aproape european in simplitatea si gratia sa. In locul rotii de rezerva montate pe bara spate, caracteristica a primului Lincoln Continental, Mark II afisa un artificiu de design: o umflatura a caroseriei care ascundea roata de rezerva asezata de aceasta data in portbagaj. Echiparea standard a modelului includea servodirectia, servofrana, geamurile si scaunele cu comenzi electrice si turometrul. Singura optiune oferita pe modelul scos pe piata in 1956 era aerul conditionat.
Puterea era asigurata de un motor Lincoln de 6.0 litri care dezvolta 285 CP si care in 1957 a urcat la 300 CP. Transmisia catre puntea spate era asigurata de o cutie de viteze cu trei trepte.
In 18 iulie 1956, Divizia Continental a fost integrata in Lincoln, care a continuat sa se ocupe de brandul Continental ca de o marca separata. In cursul anului 1957, Mark II a fost retras de pe piata, in principal din cauza faptului ca asamblarea sa manuala facea ca fiecare exemplar sa fie vandut in pierdere: 1000 de dolari pe masina. Din acest motiv, cea mai scumpa masina americana de serie a devenit in 1957 modelul Cadillac Eldorado Brougham.
In 1958, din cauza faptului ca Ford a ordonat o reducere cu 4000 de dolari a pretului de vanzare a masinii, Continental a fost construit pe un sasiu Lincoln care a fost dezvoltat in mai multe tipuri de caroserie pe Lincoln Continental Mark III, numele de "tranzitie" pe care l-a primit modelul. In 1959, Mark III a devenit Mark IV, iar in 1960 Mark V. Intre timp, Divizia Continental a fost dizolvata in 1959. In afara de Mark II, toate celelalte generatii Continental au fost vandute sub numele marcii Lincoln.
In total au fost produse 3005 exemplare Continental Mark II, 2419 dintre acestea fiind Coupe.
Masina expusa a fost restaurata complet si are 62.773 de mile (aproximativ 101.000 de kilometri) la bord.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro