Model 30 din 1912 a fost prima din istorie care oferea demaror si sistem de iluminare electrice, pachet cunoscut la acea vreme ca "sistem Delco". Cadillac Model 30 din 1912 a fost asezat pe locul al doilea de General Motors in lista "Top 10 masini de serie" pe care compania a realizat-o cu ocazia sarbatoririi propriului centenar, in 2008. Acest vehicul atractiv a facut obiectul unei restaurari complete - mecanice si estetice - in cadrul Tiriac Collection.
Compania Cadillac a fost fondata in 1902 de Henry Leland. Sase ani mai tarziu, in acelasi an in care Cadillac a intrat sub conducerea General Motors, compania a lansat Model 30, numit astfel dupa cei 30 de cai putere dezvoltati de motorul de sub capota. Toate celelalte modele care fusesera lansate pana atunci au fost eliminate din gama, iar "The Thirty" a ramas singurul model oferit de Cadillac intre august 1908 si septembrie 1914.
Un accident tragic care a avut loc in 1910 a facut ca Model 30 sa intre definitiv in istoria industriei auto: o soferita si-a pierdut prietenul in timp ce acesta incerca sa porneasca manual cu manivela motorul masinii, iar incidentul a dus la dezvoltarea primului demaror electric din istorie, semnat de Charles F. Kettering. Acesta a fost regasit pe Model 30 incepand cu anul 1912, aceasta fiind prima masina care a oferit demaror si sistem de iluminare electrice, pachet cunoscut la acea vreme ca "sistem Delco".
Versiunea 1912 a lui Model 30 a primit Trofeul Dewar pentru sistemul sau electric inovator. Trofeul era acordat anual in primii ani ai secolului trecut de Sir Thomas R. Dewar, membru al Parlamentului Marii Britanii, prin intermediul Royal Automobile Club (RAC), "masinii care duce mai departe interesele si avansul industriei auto". Demarorul electric, considerat la acea vreme o "Minune a lumii", a revolutionat industria auto, atragand mai multe femei la volan dupa ce provocarile pornirii manuale a motorului cu manivela au disparut in favoarea unei solutii mult mai facile.
Cadillac Model 30 din 1912 a fost asezat pe locul al doilea de General Motors in clasamentul "Top 10 masini de serie", pe care compania l-a realizat in 2008, cu ocazia sarbatoririi propriului centenar. Catalogul auto "Standard Catalog of American Cars 1805-1942" specifica faptul ca productia versiunii 1912 a lui Cadillac Model 30 a fost de 13.995 de unitati.
Pe versiunea 1912 au fost lansate si o serie de noi versiuni atragatoare de caroserie, asa cum este varianta sportiva cu plafon retractabil Torpedo Touring, prezentata in aceasta colectie: un tourer elegant si sportiv cu 4 locuri care a profitat la acea vreme de toate avantajele performantelor excelente ale modelelor Cadillac. Versiunea Torpedo pastra un aspect sportiv, integrand insa portiere frontale pentru siguranta sporita si pentru mai multa protectie in caz de vreme nefavorabila.
Acest vehicul atractiv a facut obiectul unei restaurari complete - mecanice si estetice - in cadrul Tiriac Collection. A rezultat o masina extraordinara care evoca perioada careia ii apartine la un nivel rar intalnit pe un model similar. Exemplarul dispune de finisaje din piele frumoase si bine conservate, realizate de renumitul tapiter si expert Cadillac Loren Birch. Demarorul electric functioneaza perfect, masina pornind si ruland la standarde inalte. Cilindrii cu manta de cupru, element caracteristic al marcii, sunt slefuiti.
Acest exemplar are un rulaj de 29.370 de mile (aproximativ 47.266 de km).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro