Se incarca ...

Messerschmitt KR 200 1962

Istorie

Messerchmitt, o companie careia nu i s-a mai permis sa produca avioane dupa Razboi, a devenit unul dintre cei mai mari producatori de microcar-uri.

Acest exemplar se mandreste cu faptul ca a castigat titlul la clasa sa la editia 1997 a Pebble Beach Concours d’Elegance, unde a participat la categoria speciala Microcar.

  • Messerschmitt KR 200
  • Messerschmitt KR 200
  • Messerschmitt KR 200
Descriere

Messerschmitt AG a fost o companie germana producatoare de avioane denumita dupa numele designerului sef, Willy Messerschmitt, si renumita in primul rand pentru avioanele de lupta Bf 109 si Me 262, produse in cel de-al doilea Razboi Mondial. Compania a supravietuit in epoca postbelica datorita unor fuziuni, schimbandu-si astfel numele in Messerschmitt-Boelkow-Blohm inainte de a fi cumparata de Deutsche Aerospace in 1989.

Dupa Razboi, Messerchmitt nu a mai avut temporar dreptul sa produca avioane si a trebuit sa-si foloseasca resursele pentru a construi alte produse de larg consum. Compania s-a orientat spre zona auto in 1952, cand Fritz Fend a abordat directorii Messerschmitt cu propunerea de a produce masini de dimensiuni mici.

Messerschmitt a produs aproape 11.000 de exemplare ale modelului KR175, prima masina a companiei, inainte de aparitia lui KR200, in anul 1955. Messerschmitt KR200, cunoscut si sub porecla Kabinenroller ("Scuter cu cabina"), a facut parte din categoria asa-numitelor "bubble cars", are trei roti, a fost proiectat de inginerul aeronautic Fritz Fend si produs in fabrica germana de avioane Messerschmitt din 1955 pana in 1964. Probabil cel mai interesant element al masinii este ansamblul motor-transmisie, care oferea posibilitatea de a folosi toate cele 4 trepte atat la deplasarea inspre inainte, cat si in marsarier. Peste 40.000 de exemplare au fost construite pana in 1964.

Pentru a dovedi fiabiliatatea modelului KR200, cei de la Messerschmitt au modificat in 1955 un exemplar pentru o tentativa de record la capitolul viteza medie pe parcursul a 24 de ore la categoria vehicule cu trei roti cu motoare sub 250 cc. Masina avea o caroserie speciala construita in jurul scaunului soferului si un motor modificat, dar suspensia, directia si sistemul de franare au fost preluate de pe modelul de serie. Cablurile de acceleratie, frana si ambreiaj au fost dublate. Tentativa de record a avut loc in 29-30 august 1955 pe circuitul german Hockenheim, iar masina a depasit in cele 24 de ore nu mai putin de 22 de recorduri internationale in clasa sa, inclusiv recordul pentru viteza medie, stabilit la 103 km/h.

Acest exemplar a castigat marele premiu al clasei sale la Pebble Beach Concours d’Elegance editia 1997, unde a participat la categoria speciala Microcar.

In 2017, in cadrul Concursului de Eleganta “Alla Corte dei Medici” din Florenta, aceasta masina a fost cel mai apreciat exponat de publicul vizitator, obtinand premiul de popularitate „Best of Show Referendum del Pubblico”.

Masina expusa are un rulaj de 198 de kilometri.

Serie de sasiu: 79003

Tip motor: Un cilindru in 2 timpi

Cilindree: 191 cc

Putere: 9.7 CP

Transmisie: Manuala, 4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00