In iulie 2001, dupa 5 ani de dezvoltare, noul SL a fost dezvaluit si lansat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Productia a demarat pe 13 octombrie 2001 la uzina din Bremen, comercializandu-se in Europa din luna noiembrie a aceluiasi an.
Mercedes-Benz SL (generatia R230) a fost prezentat in 2001 la Salonul Auto de la Frankfurt. A fost oferit initial in versiunea roadster si inlocuia modelul R129. SL R230 a primit facelift-uri in 2006 si 2008 si a fost inlocuit de noul SL R231 in 2011.
La inceputul anului 1996, pe cand SL R129 trecea se afla in al saselea an de cariera de piata, a inceput procesul de dezvoltare a succesorului sau. In 27 ianuarie 1996 a fost demarat procesul de selectie a designului noului model, iar 10 designeri din Germania, SUA si Japonia au propus desenele initiale. Au fost propuse zeci de schite care au format baza celor 12 modele la scara ce au fost digitalizate pentru a fi lucrate pe computer. Astfel, designul modelului SL R230 a evoluat din doua directii diferite – fizic si virtual. Procesul fizic a progresat cu ajutorul traditionalelor versiuni la scara redusa 1:4, cele mai multe construite din lut. Dezvoltarea virtuala a avut loc intr-o camera plina de computere de ultima ora cu putere mare de procesare, incapere care a primit denumirea “CAVE” (Computer Aided Virtual Environment). Noile tehnologii fusesera utilizate anterior si pentru proiectarea designului modelului W203, in 1995.
Supercomputerele au realizat in “CAVE” imagini la dimensiune reala ale propunerilor de design selectionate, utilizand apoi cinci proiectoare pentru a le permite designerilor sa analizeze fiecare centimetru al suprafetei generate. In paralel cu procesul virtual, cele 12 modele la scara redusa au fost si ele studiate cu atentie, in final fiind selectate patru dintre acestea pentru a fi realizate la dimensiune reala. Aceasta evolutie a designului versiunilor la scara redusa a avut loc in paralel cu dezvoltarea designului interior. Designul final al modelului R230 a fost aprobat de Consiliul Director in 16 iunie 1997, iar specificatiile pentru productie au fost rafinate pe parcursul anului 1998. Patentele de design au fost depuse in Germania in 9 septembrie 1999, iar in Statele Unite in 1 martie 2000.
In iulie 2001, dupa 5 ani de dezvoltare, noul SL a fost dezvaluit si lansat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Productia a demarat in 13 octombrie 2001 la uzina din Bremen, iar vanzarile din Europa au inceput in luna noiembrie a aceluiasi an.
Exemplarul expus a parcurs 67.034 de kilometri.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro