Mercedes-AMG ONE (R50, cunoscut anterior ca Project One) este o mașină sport dual hybrid plug-in cu o serie de producție limitată, fabricată de Mercedes-AMG, cu tehnologie derivată din Formula 1. Conceptul Project One a fost prezentat la Salonul Auto Internațional Germania din anul 2017 de către septuplul campion mondial de F1 și pilotul Mercedes-AMG Petronas F1, Lewis Hamilton și șeful Mercedes-Benz, Dieter Zetsche.
Mercedes-AMG a prezentat versiunea concept a modelului ONE, Project One, cu specificații aproape identice cu versiunea de serie. Mercedes a susținut că producția ONE va fi evaluată în funcție de performanțele, durabilitatea și abilitățile lor în poligonul de testare Mercedes-Benz și pe circuitele de curse. Dezvoltarea modelului AMG ONE a avut loc la Mercedes-AMG GmbH, în Affalterbach, Germania. Lewis Hamilton, care a lucrat la crearea mașinii, este unul dintre piloții de dezvoltare care a testat prototipurile mașinii.
Versiunea de producție a modelului AMG ONE a fost prezentată pe data de 1 iunie 2022. Mercedes-AMG a primit comenzi de peste patru ori mai mari decât numărul de mașini planificate, dar au refuzat să mărească limita de producție, pentru a menține exclusivitatea modelului. Producția AMG ONE a început în august 2022, toate cele 275 de mașini sunt construite manual de Mercedes-AMG. Prima mașină a fost livrată pe 16 ianuarie 2023, si a avut parte de o vopsire exclusivă inspirată de designul F1 W12 E Performance.
Sistemul de propulsie al Mercedes-AMG ONE este evaluat la 782 kW (1.063 CP) printr-un tren de rulare hibrid care împărtășește multe caracteristici cu mașinile moderne de F1. Mașina are cinci motoare cu funcții diferite la bord: un motor cu ardere internă și patru motoare electrice. Mașina care a inspirat producția motorului și designul modelului ONE este Mercedes-AMG F1 W06, după cum a confirmat Ola Källenius, membru al consiliului de administrație Mercedes-AMG. Mercedes-AMG ONE utilizează o versiune modificată a motorului hibrid Mercedes-Benz PU106B, un motor V6 turbo de 1,6 litri la 90 de grade. Au fost aduse modificări motorului pentru a se conforma reglementărilor privind turația la relanti și linia roșie. Tobias Moers a susținut că motorul ar funcționa la 1.280 rpm la relanti și 11.000 rpm la limita superioară. Cu toate acestea, motorul poate rula doar 50.000 km, iar proprietarii trebuie să trimită mașinile la fabrică pentru o reconstrucție a motorului.
Viteza maximă este limitată la 352 km/h, mașina ajungând de la 0-100 de km/h în doar 2.9 secunde.
Modelul expus a rulat 10 de km.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro