Se incarca ...

Bentley Mk. VI 1948

Istorie

Bentley Mark VI a fost prima mașină de la Rolls-Royce cu caroserie din oțel și prima mașină complet asamblată și finisată în fabrica lor.

  • Bentley Mk. VI
  • Bentley Mk. VI
Descriere

Modelul Bentley Mark VI cu 4 uși standard din oțel a fost prima mașină de lux fabricată de Bentley după cel de-al Doilea Război Mondial.

Anunțată în mai 1946 și produsă până în 1952, a fost atât prima mașină de la Rolls-Royce cu caroserie din oțel, cât și prima mașină complet asamblată și finisată în fabrica lor. Aceste vehicule foarte scumpe au avut un adevărat succes, cu toate că pe termen lung erau condiționate de oțelurile inferioare care se aflau sub controlul guvernului postbelic. Șasiul a continuat să fie furnizat carosierilor independenți.

Modelul a primit numele de berlină din oțel sport standard Bentley Mark VI. Șasiul și motorul cu ampatament mai scurt a fost o variantă de echipare a Rolls-Royce Silver Wraith din 1946. Ulterior, în 1949 a fost fabricat modelul Silver Dawn, avand aceeași caroserie standard din oțel, însă un portbagaj mai mare. Cu aceeași modificare a portbagajului extins a fost produs și șasiul Mark VI în 1952, iar rezultatul a devenit cunoscut sub numele de Bentley R-Type.

Motoarele și șasiurile Mark VI au fost modificate pentru a oferi performanțe mai ridicate și au fost vândute pentru a fi proiectate de anumiți carosierii selectați, așa cum s-a întâmplat și în cazul primelor modele Bentley Continentals, recunoscute ca fiind cele mai scumpe mașini de producție din lume și cele mai rapide berline de 4/5 locuri.

Mark VI a fost introdus pe piața auto într-o perioadă în care oțelul nu se regăsea în Europa, ceea ce a dus la o lipsă serioasă de mașini noi pe piața britanică. Un raport privind analiza unui vehicul uzat, din 1951, cu 16.815 de kilometri la bord, arăta că acesta era vândut trei ani mai târziu contra sumei de 5.335 GBP, în timp ce fusese cumpărat cu 4.038 GBP. Diferența de preț a fost văzută ca un comentariu cu privire la calitatea mașinii, dar și ca pe un deficit continuu de automobile de vânzare. Până la sfârșitul anului 1952, solicitările de comenzi s-au micșorat, iar Mark VI a fost înlocuit cu R-Type, cel din urmă având un portbagaj extins, dar și alte modificări mai puțin vizibile. Ulterior, toate aceste schimbări au dus la introducerea seriei S complet reproiectată în 1955.


Acest exemplar a rulat 42,584 de km.

Nr. șasiu:  B181CD

Tip motor: 6 cilindri în linie

Cilindree:  4,257 cc

Putere: 118 CP

Transmisie: Manuală, 4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. - Dum. Inchis