Se incarca ...
Istorie

The Tourer was launched in 1933. For 1934, the chassis was modified to give a wider track and better front foot wells. A test report in the Autocar magazine from July 9th, 1937, confirmed its responsiveness, and it indeed proved its worth in racing and rallies.

  • SS One Tourer
  • SS One Tourer
Descriere

William Lyons a debutat în industria auto în septembrie 1922, la scurt timp după împlinirea vârstei de 21 de ani. Acesta a fondat compania Swallow Sidecar în Blackpool. Din 1927, Lyons a folosit câteva exemplare Austin Seven de serie pentru a construi maşini extravagante cu două locuri. În 1929, compania s-a mutat la Coventry şi a început să construiască caroserii speciale pentru Fiat, Swift şi Standard. Până să fie adoptat numele Jaguar (începând cu 1935), mașinile lui William Lyons purtau numele SS. Sensul exact al celor două litere rămâne un subiect controversat: pentru unii a însemnat “Super Swallow”, pentru alţii “Swallow Sidecars“, sau poate “ Standard Swallow”. Ulterior, marca SS și-a schimbat numele în contemporanul Jaguar.

În iunie 1931, presa auto britanică anunța lansarea a două modele coupé extrem de frumoase: SS 1 și SS 2. Acestea au făcut furori la Salonul Auto din Londra din toamna acelui an, și tot lor li se datorează şi apariția sloganului "cel mai bun raport calitate/preț". Modelul SS costa atunci doar 310 de lire sterline, comparativ cu cele 1000 de lire sterline cerute de alți producători pentru modele similare. A fost prima dovadă a filozofiei de design a lui Lyons: sportiv, puternic, cu o capotă lungă, un centru de greutate redus şi o masă bine echilibrată.

În 1935, cu ajutorul lui Harry Weslake, talentatul inginer-şef expert în motoare, propulsorul modelului SS 1 a fost îmbunătățit și oferea 90 CP, iar cu un raport de compresie și mai mare, propulsorul livra 102 CP. Tot Weslake a fost responsabil şi cu dezvoltarea unui șasiu nou. Versiunea Tourer a fost lansată în 1933. Pentru 1934, producătorul a oferit un șasiu modificat, cu un ecartament mai lat și cu mai mult spațiu pentru picioare.

Un test al revistei Autocar din 9 iulie 1937 a confirmat răspunsul dinamic excelent al mașinii, iar cursele la care a luat parte au întărit acest aspect al modelului britanic. Jurnalistul Tom Wisdom şi soţia sa Elsie au câştigat cursa Alpine Cup în 1936, iar un an mai târziu, un grup format din trei echipaje a câştigat premiul pe echipe la Raliul Marii Britanii. Tot în 1937, un exemplar SS100 al unui pilot privat a obținut victoria generală în același eveniment din Marea Britanie.

Acest exemplar a parcurs 89.819 mile (aproximativ 144,549 km).

Serie de şasiu: 248687

Tip motor: 6 cilindri în linie

Cilindree: 2.7 litri

Putere: 102 CP

 Transmisie: Manuală,  4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00