Primul Auburn Speedster a fost lansat in 1928 ca o versiune cu doua locuri si plafon retractabil a modelului Auburn 8. Designul lui Speedster aducea o parte posterioara fluida care evoca spatele unei ambarcatiuni (Boat tail). Acest element distinctiv al lui Speedster le este atribuit designerilor Alexis de Sakhanoffsky, un pionier al curentului streamline in industria auto, si Alan Leamy. Masina expusa este o replica a versiunii Auburn 852 Speedster Supercharged din 1936, ultimul an de productie a modelului original.
Infiintata in 1903 de fratii Frank si Morris Eckhart, Auburn Automobile Company (AAC) a produs unele dintre cele mai dezirabile, indraznete si inovatoare tehnologic masini din perioada interbelica.
Primul Auburn Speedster a fost lansat in 1928 ca o versiune cu doua locuri si plafon retractabil a modelului Auburn 8, al carui nume era inspirat de motorul cu 8 cilindri de 4.2 litri. Designul lui Speedster aducea usi si parbriz inclinate si mai ales o parte posterioara fluida care evoca spatele unei ambarcatiuni (Boat tail). Acest element distinctiv al lui Speedster le este atribuit designerilor Alexis de Sakhanoffsky, un pionier al curentului streamline in industria auto, si Alan Leamy, care semnase si designul modelului Cord L-29.
Masina a bifat la Daytona Beach un nou record de viteza pe o mila pentru masini de serie nemodificate: 108,460 mph (174,54 km/h). Desi aceasta performanta a adus potentiali clienti in showroom-uri, Auburn a asamblat doar 226 de exemplare Speedster in 1928. Productia a continuat in 1929, dar modelul a disparut din gama Auburn in 1930, in primul an al Marii Depresiuni. Speedster a revenit in linia de modele Auburn in 1931, dupa un facelift usor. A urmat chiar si o versiune V12 care utiliza un motor de 6.4 litri, insa aceasta a fost un esec comercial si Auburn a renuntat la ea in 1934.
Cunoscutul designer Gordon Buehrig a fost cooptat in echipa Auburn pentru a redesena gama de modele. Buehrig a propus o noua capota si o grila masiva a radiatorului, iar Auburn s-a bucurat de un ultim succes de piata prin 851 Speedster, versiune lansata in 1935. In 1936 a fost prezentat 852 Speedster, identic cu versiunile anterioare, dar cu o sigla "852" care trona pe grila. 851 si 852 Speedster au putut fi comandate cu o versiune supraalimentata de 150 CP a motorului cu 8 cilindri. Fiecare Speedster era livrat cu o placuta asezata pe plansa de bord care atesta faptul ca fiecare masina a fost condusa cu peste 100 de mile pe ora (circa 160 km/h). Era insa o gaselnita de vanzari, pentru ca placile erau montate pe bord inaintea procesului de asamblare a masinii. Nu se stie cate exemplare 1935-36 ale lui Speedster au fost produse, estimarile indicand intre 150 si 500.
La peste 30 de ani de la ultimul Speedster produs, Auburn Duesenberg Company, companie condusa de Glenn Pray, a reintrodus modelul in productie in 1968. Aceste masini sunt cunoscute astazi sub numele Auburn 866 Speedster. Particula "8" indica numarul de cilindri, iar "66" anul in care a inceput partea de inginerie pentru noul model. Intre 1968 si 1981 au fost construite 866 de exemplare. Pray sustine ca 866 Speedster nu a fost conceput ca o replica a originalului, ci ca "a doua generatie" Auburn Speedster. Aceste masini au fost de fapt versiuni moderne ale lui Speedster din anii '20-'30: elemente precum servodirectia, franele electrice, aerul conditionat, suspensiile independente si motoarele moderne V8 nu fusesera disponibile pe masinile originale.
Datorita succesului modernului 866 Speedster, au aparut pe piata o serie de companii care au construit la randul lor replici ale originalului Auburn Speedster si care ofereau alternative la Auburn-ul regandit de Glenn Pray. In momentul de varf al acestui val, 9 companii diferite construiau replici moderne. Majoritatea au rezistat pana spre mijlocul anilor '80, dar replici ale modelului original au fost construite chiar si dupa anul 2000.
Masina expusa este o replica din 1970 a versiunii Auburn 852 Speedster Supercharged din 1936, ultimul an de productie a modelului original. Este construita pe o platforma Ford si dispune de un motor V8 de origine Ford. Aceasta masina are un rulaj de 71 de mile (aproximativ 114 kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro