În 1962, unul dintre exemplarele Austin-Healey 3000 aliniate la startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans a reușit să avanseze până pe locul al optulea în cursă, dar a fost nevoit să abandoneze din cauza unui piston defect. Modelul a reușit însă performanțe excelente în motorsport: 40 de victorii generale în raliuri importante ale vremii.
Austin-Healey 3000 este considerat de mulți vârful absolut al mașinilor britanice clasice. A fost o mașină extrem de dorită încă de la lansare și a devenit rapid unul dintre puținele automobile care au atins statutul de mașină clasică pe când se afla încă în producție. Acest lucru s-a întâmplat pentru că, încă de la introducerea sa, acest model a excelat în multe dintre raliurile și competițiile de circuit ale vremii. Este cel mai cunoscut din seria modelelor "Big Healey". Această serie a debutat în 1953 cu modelul Austin-Healey 100, a continuat cu Austin-Healey 100-6 (1956) și s-a terminat cu Austin-Healey 3000.
Austin-Healey 3000 a fost lansat în iunie 1959. Designul muscular al caroseriei a fost semnat de Jensen Motors, iar asamblarea avea loc la fabrica BMC Abingdon. Modelul a fost evoluția naturală a lui 100-6, dar oferea o serie de îmbunătățiri importante față de predecesorul său: cilindreea motorului creștea de la 2639 la 2912 centimetri cubi, apăreau discuri de frână Girling pe puntea față, scaune față reglabile și jante cu spițe disponibile standard. La nivelul designului au apărut o serie de schimbări subtile. Mașina a fost produsă în două versiuni de interior, cu două locuri sau cu 2+2 locuri, iar lista de elemente opționale includea un plafon dur produs în aceeași fabrică.
Versiunea 3000 Mk II a fost introdusă în martie 1961 și oferea trei carburatoare și un nou arbore de distribuție, modificări care au urcat puterea maximă a motorului de la 124 la 132 de cai putere. Începând cu 1963, versiunea cu două locuri a fost eliminată din ofertă. Versiunea finală a modelului, 3000 Mk III, a apărut în 1964.
În 1962, unul dintre exemplarele Austin-Healey 3000 aliniate la startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans a reușit să avanseze până pe locul al optulea în cursă, dar a fost nevoit să abandoneze din cauza unui piston defect. Modelul a reușit însă performanțe excelente în motorsport: 40 de victorii în raliuri importante, sub conducerea lui Marcus Chambers, manager al biroului de motorsport.
Acest exemplar este o replică pregătită de competiţie, după modelul maşinilor de curse din anii 1960. Restaurată în 1992, maşina este echipată cu trei carburatoare Weber 45DCOE, hardtop, radiator din aluminiu, ventilatoare duble, răcitor de ulei, planșă de bord din aluminiu, volan MotoLita îmbrăcat în piele, scaune sport, rezervor de carburant de curse şi jante din aliaj. Funcția overdrive este disponibilă pentru toate cele patru trepte de viteză.
În 2013, maşina a fost restaurată complet: motorul şi suspensia au fost reconstruite, caroseria şi şasiul au fost reparate şi interiorul recondiţionat. Acest exemplar are 31.261 mile la bord (aprox. 50.310 kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro