TA utiliza numeroase componente din gama marcii "non-sportive" Morris si nu a fost foarte popular la inceput in randul entuziastilor MG. Aceasta rezistenta a fost insa depasita rapid, noul model schimband optica asupra masinilor sport, care anterior erau percepute ca temperamentale si dificil de manevrat.
Modelul TA a fost un model sport aparut in gama MG ca in primavara anului 1936, ca inlocuitor al modelului MG PB. La debut, modelul a fost cunoscut sub numele T Type, schimbandu-si numele in TA abia dupa lansarea modelului MG TB (1939), care a inlocuit in gama TA.
TA utiliza numeroase componente din gama marcii "non-sportive" Morris si nu a fost foarte popular la inceput in randul entuziastilor MG. Aceasta rezistenta a fost insa depasita rapid, noul model schimband optica asupra masinilor sport, care anterior erau percepute ca temperamentale si dificil de manevrat.
Sasiul lui TA oferea caracteristicile structurale traditionale ale modelelor MG, dar unele modificari tehnice transformau masina intr-una mai putin rigida. Suspensia era cea deja cunoscuta, cu arcuri cu foi pe fata si pe spate, franele fiind insa actionate hidraulic, o premiera pentru un model MG.
Si motorul a suferit modificari. A disparut elegantul, dar pretentiosul motor cu arbore de distributie in chiulasa, acesta fiind inlocuit de un de motor de 1.292 cc, cu patru cilindri. In esenta, era vorba despre acelasi motor utilizat pe modelul Morris 10, care in versiunea MG TA era insa echipat cu carburatoare duble SU si genera in jur de 50 CP, o evolutie semnificativa in comparatie cu anteriorul PB. Motorul era asociat unei transmisii cu patru trepte sincronizate, o alta premiera pentru MG.
Structura mecanica a masinii a facut din TA o masina mult mai usor de condus, dar care pastra atributele dinamice ale predecesorilor sai. Aceasta caracteristica o recomanda unui public mult mai larg decat inainte.
La inceput, modelul a fost disponibil in doua versiuni cu doua locuri: cu plafon fix (Airline Coupe) si fara plafon, dar versiunea Airline Coupe a fost inlocuita rapid de varianta Tickford Coupe. Aceasta beneficia de un plafon din panza retractabil pe trei pozitii (complet deschis, complet inchis sau inchis partial) care oferea protectie in caz de vreme rea, dar si posibilitatea de a profita de o calatorie in aer liber atunci cand era vremea o permitea.
Modelul TA a devenit foarte popular. Totusi, motorul avea probleme la turatii mari din cauza setarilor distributiei supapelor. Pentru a depasi aceasta problema, uzina a dezvoltat diferite metode de modificare a motorului, oferindu-le informatii clientilor care isi doreau ca modelul TA sa ruleze la viteze mari.
Acest exemplar a parcurs 7.077 de mile (aprox. 11.600 kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro