Dezvaluit pentru prima dată sub formă de machetă din lemn la Salonul Auto de la Detroit din 1954, Ford Thunderbird era mai mult o „mașină personală” decât o adevărată mașină sport. De asemenea, modelul a fost destinat să fure cota de piață de la Corvette, o sarcină pe care a îndeplinit-o cu un raport de vânzări de 24 la 1 față de rivalul său din același oraș.
Conceput ca răspuns la modelul Chevrolet Corvette, originalul Ford Thunderbird din 1955 este un reper de stil al anilor ’50 în America. Remarcându-se în rândul numeroaselor vehicule ce străbăteau drumurile americane, Ford a creat un autoturism sport cu două locuri, cu linii elegante, aripi modeste, bare de protecție restrânse și finisaje stralucitoare minimaliste, care păstra însă capota lungă și proporțiile punții spate, construit în jurul cabinei cu două locuri.
Nu era vorba de o mașină sport în sensul european, ci mai degrabă un break luxos, cu o imagine corectă care a depășit modelul Corvette contemporan (care se vindea foarte bine). Dezvoltând 200 CP datorită motorului V8 de 4,8 litri Mercury, Thunderbird atingea 183 km/h și accelera până la 100 km/h sub 10 secunde, mai rapid decat modelul Aston Martin din perioada respectivă. Motoarele mai mari, de 5,1 litri, au dezvoltat o putere superioară de 245 CP, în 1957. Virajele erau o altă poveste, dar ținând cont de vehiculele uriașe care rulau în Detroit, acesta era suficient de agil.
A existat și o versiune automată, cu o cutie în 3 trepte, disponibilă opțional. Era disponibil plafonul textil și opțional o versiune hard-top, iar modelele Thunderbird din 1956 dispuneau și de roata de rezervă “Continental”.
Primul posesor al acestui exemplar l-a achizitionat de la dealerul Beverly Hills Ford de pe Wilshire Boulevard. Este în nuanța negru Raven, cu un plafon textil contrastant alb, anvelope cu flancuri albe și roți cu spițe cromate, precum și un interior în alb și negru. Această frumusețe formală este susținută de dotările opționale precum motorul V8 și transmisia Ford-O-Matic. În plus față de servodirecție și servo frâne, modelul Thunderbird dispune de geamuri electrice, lumini de avarie și radio. Acesta este echipat de asemenea și cu una dintre cele mai rare dotări: un scaun “cu memorie’’ acționat printr-un buton plasat pe planșa de bord, care controlează mișcările pe orizontală ale scaunului, precum și înălțimea acestuia.
Documentația modelului include formularul de comandă original din 15 martie 1957.
Această unitate are un rulaj de 20.247 km (12,581 mile).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro