Superbul exemplar Corvette de prima generatie expus este una dintre cele doar 455 de unitati produse in 1958 vopsite in nuanta Panama Yellow cu nise laterale si plafon retractabil de culoare alba. Este echipat cu noul motor optional V8 de 283 de inci cubi in versiunea de 270 CP (doua carburatoare cu patru camere, fara injectie directa), unul din cele numai 970 de astfel de exemplare fabricate in 1958.
Harley Earl, directorul de design General Motors, a decis in 1949 ca America avea nevoie de o masina sport proprie. Soferii americani se bucurau de modele precum MG TC, Jaguar XK120, Porsche 356 si de alte roadstere importate de peste Atlantic. Dar Earl a vazut oportunitatea de a construi o masina sport americana care sa aiba un pret mic, dar un nivel ridicat de putere.
Corvette avea arhitectura clasica a unui roadster cu motor amplasat frontal, propulsie pe puntea spate si doua locuri, toate sub o caroserie aerodinamica cu linii sportive si fluide. GM a prognozat ca va vinde 10.000 de masini pe an (vanzarile au atins 14.500 de unitati in 1962, ultimul an al primei generatii) si i-a delegat pe Harley Earl si pe Ed Cole, directorul diviziei de inginerie, sa conduca dezvoltarea astfel incat productia sa inceapa cat mai repede posibil. Planul initial al lui Earl era ca motorul sa ofere 150 CP, iar pretul masinii sa fie mai mic de 2.000 de dolari. Dar, daca obiectivul legat de puterea motorului putea fi atins usor, cel legat de pret s-a dovedit nerealist: primul Corvette a avut un pret de lista aproape dublu: 3500 de dolari. In incercarea de a atinge obiectivul de pret, GM a trebuit sa faca economii masive, folosind un motor cu sase cilindri, transmisie, componente ale suspensiei si frane preluate din gama modelelor Chevrolet de baza si realizand caroseria masinii din fibra de sticla in loc de otel.
Dupa ce a facut senzatie la evenimentul GM Motorama din 1953 cu prototipul Corvette de pre-productie denumit oficial EX-122, echipa de dezvoltare a grabit lansarea versiunii de serie Corvette in acelasi an, pentru a capitaliza reactiile pozitive ale publicului. Dar asteptarile tuturor au fost inselate. Impresiile jurnalistilor au fost amestecate, iar vanzarile nu s-au ridicat la nivelul asteptat in primii ani: Chevrolet a vandut doar 700 de exemplare Corvette in 1955, al treilea an al primei generatii. Modelul a fost aproape sa fie eliminat din gama, dar Chevrolet a decis pana la urma sa-i mai dea o sansa.
Primul Corvette cu adevarat reusit a fost versiunea 1956, care a facut parte tot din prima generatie Corvette C1 (1953-1962). Restilizata si cu o caroserie cu linii fluide, masina oferea nise laterale concave finisate intr-o culoare contrastanta. Toate motoarele oferite erau acum V8, unitatea de 265 inci cubi (4,3 litri) dezvoltand 210 CP in versiunea standard si 240 in varianta cu doua carburatoare.
Dezvoltarea lui Corvette a continuat sub conducerea legendarului inginer Zora Arkus-Duntov, care a lansat in 1957 motorul V8 de 283 inci cubi (4.6 litri) ce producea 283 CP in moderna versiune cu sistem mecanic de injectie. Interesant este faptul ca puterea dezvoltata era mai mare - 290 CP - insa echipa de marketing a celor de la Chevrolet a decis sa o "coboare" la 283 CP pentru a putea sa promoveze masina cu sloganul "Un cal putere per inci cub".
Superbul exemplar expus este una dintre cele doar 455 de unitati Corvette din 1958 vopsite in nuanta Panama Yellow cu nise laterale si plafon retractabil de culoare alba. Este echipat cu noul motor optional V8 de 283 de inci cubi in versiunea de 270 CP (doua carburatoare cu patru camere, fara injectie directa), unul din cele numai 970 de astfel de exemplare fabricate in 1958. A fost restaurat meticulos de expertul Dennis Gabriel, specialist National Corvette Restorers Society (NCRS), si a primit premiul Top Flight la intalnirea NCRS din Minneapolis din 19 august 2006, obtinand 95,6 puncte. Masina a fost achizitionata pentru colectia auto a lui Karl Blade in ianuarie 2008 si a fost supusa unei revizii mecanice complete si unei verificari tehnice profesioniste efectuata de Jeff Reade (Culver, California), specialist respectat in grupul iubitorilor Corvette. Premiul Top Flight obtinut de aceasta masina este elocvent pentru calitatea restaurarii, fiind cea mai inalta distinctie din domeniu.
Aceasta masina are 24.233 mile (aproximativ 39.000 de kilometri) la bord.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro