Se incarca ...

Ford Mustang Mach 1 1970

Istorie

Reteta originala a versiunii Mach 1 a fost simpla. A inceput cu o caroserie coupe „Sportsroof” animata de un motor V8 la care au fost adaugate numeroase elemente vizuale si cu rol aerodinamic si tehnic.

Acest exemplar a fost cumparat in 1970, cu ocazia finalei Cupei Davis care a avut loc in Cleveland. Masina a fost vanduta, insa fiul domnului Ion Tiriac a recuperat-o si a reintrodus-o in colectie ca un cadou aniversar pentru tatal sau.

  • Ford Mustang Mach 1
  • Ford Mustang Mach 1
  • Ford Mustang Mach 1
  • Ford Mustang Mach 1
Descriere

Lansarea Mustang, care a avut loc in 1964, a creat o noua clasa de automobile: asa-numitele “pony-cars”. Stilul Mustang, cu capota sa alungita, s-a dovedit a fi extrem de popular si a inspirat o multime de imitatori.

Ulterior, in anul 1968, Ford a introdus motorul Cobra Jet FE de 428 inch cubi (7.0 litri) pe versiunea Shelby GT500KR. Acesta oferea performante extraordinare si a indicat directia pe care avea sa o urmeze Mustang incepand cu anul 1969. Cu toate acestea, "GT" nu era un nume care sa inspire senzatii tari care sa evoce performanta reala de sosea. Astfel, Ford a decis ca numele Mach 1, cu conotatiile sale supersonice, ar fi ceva mai potrivit pentru o versiune ultrasportiva a modelului sau.

Datorita succesului obtinut de Mach 1, versiunile GT nu au mai fost fabricate dupa 1969 ca urmare a vanzarilor reduse: numai 5.396 de exemplare comercializate in comparatie cu 72.458 unitati Mach 1. Mustang nu a mai purtat emblema "GT" pana in 1982.

Reteta originala a versiunii Mach 1 a fost simpla. A inceput cu o caroserie coupe „Sportsroof” animata de un motor V8 la care au fost adaugate numeroase elemente vizuale si cu rol aerodinamic si tehnic: capota vopsita in negru mat cu pini integrati, o priza de aer masiva (inclusiv optiunea Shaker), suspensii inspirate din competitiile de circuit, capac de rezervor cromat, jante imbunatatite cu anvelope Goodyear Polyglas, terminatii cromate ale sistemului de evacuare, interior premium, spoiler frontal optional, eleron posterior si canale de ventilatie pe luneta.

Ford a pastrat modelul Mach 1 in vanzare in 1970, cand masina a primit modificari tehnice modeste, dar schimbari estetice vizibile. Caroseria din 1970 venea cu faruri cu doua faze (farurile anterioare au devenit faruri sport), cu stopuri „ingropate” pe un panou posterior negru in forma de fagure, cu prize de aer inlaturate din spatele ambelor usi, cu scaune de tip scoica imbunatatite, cu capace sport pentru jante, dar si cu embleme si benzi laterale si posterioare complet noi. Ford a inlocuit in 1970 si motorul V8 (cod intern 351W) cu un motor nou V8 Cleveland (cod intern 351C) de 351 inch cubi (5.8 litri) care era oferit in doua versiuni: 2V (doua carburatoare Venturi) sau 4V (4 carburatoare Venturi). Motorul 351C 4V (M code) avea o compresie de 11.0:1 si producea 300 CP la 5400 rpm.

Acest exemplar a fost cumparat in 1970, cu ocazia finalei Cupei Davis care a avut loc in Cleveland. Masina a fost vanduta, insa fiul domnului Ion Tiriac a recuperat-o si a reintrodus-o in colectie ca un cadou aniversar pentru tatal sau. In prezent, masina este modificata si are o chiulasa care ii confera mai multa putere decat in varianta standard si o cutie de viteze manuala cu 5 trepte. In plus, masina expusa beneficiaza de un motor special Edelbrock de 438 CP.

Masina are 59.693 mile (aproximativ 96.000 de kilometri) la bord.

Serie de sasiu: 12282783

Tip motor: V8

Cilindree: 5.686 cc

Putere: 438 CP

Transmisie: Manuala cu 4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis