Dupa ce a fost dezvoltat in secret timp de 18 ani ca succesor al lui Traction Avant, Citroen DS 19 a fost prezentat in 5 octombrie 1955, la Salonul Auto de la Paris. In primele 15 minute ale evenimentului au fost plasate 743 de comenzi. In cele 10 zile ale salonului, Citroen a primit 80.000 de comenzi ferme, un record pastrat timp de 60 de ani. Construit in 1964, acest exemplar Citroen DS 19 Chapron Decapotable ofera designul original, prima modificare stilistica majora fiind introdusa abia in 1967.
Dupa ce a fost dezvoltat in secret timp de 18 ani pentru a fi succesorul lui Traction Avant, Citroen DS 19 a fost prezentat in 5 octombrie 1955, la Salonul Auto de la Paris. In primele 15 minute ale evenimentului au fost plasate 743 de comenzi, pana la finalul zilei ajungandu-se la 12.000. In cele 10 zile ale salonului auto, Citroen a primit 80.000 de comenzi ferme, un record care a ramas in picioare timp de 60 de ani.
Pentru Franta, care era inca in reconstructie in urma pagubelor provocate de al Doilea Razboi Mondial si care cauta sa-si regaseasca identitatea in era postcoloniala, modelul DS a fost un simbol al ingeniozitatii nationale.
Pentru ca marca Citroen era detinuta la acea ora de Michelin, o companie cunoscuta pentru promovarea agresiva a solutiilor tehnologice noi, Citroen si-a construit masinile vremii in jurul anvelopei radiale, prezentata in premiera in 1948. Iar DS nu a facut exceptie de la aceasta regula. In plus, masina a beneficiat de un sistem ingenios de suspensii hidropneumatice care a inclus o tehnologie de auto-nivelare si putea oferi o garda la sol variabila, pachet tehnologic dezvoltat in-house de inginerul Paul Mages. Acest sistem de suspensii ii permitea lui DS sa ruleze fara probleme pe soselele franceze, slabe calitativ in acea vreme.
Aditional, DS 19 oferea servodirectie, o transmisie semi-automata si, pe versiunile sedan si break, un plafon din fibra de sticla care cobora centrul de greutate pentru a reduce transferul de mase. Ecartamentele diferite pe puntea fata si spate si dimensiunile diferite ale anvelopelor reduceau sarcinile dinamice asupra fiecarei roti, ceea ce a redus subvirarea, fenomen comun pe modelele cu motor frontal si roti motrice fata.
DS s-a clasat pe locul al treilea in sondajul "Masina Secolului", realizat in 1999, si a fost numita "Cea mai frumoasa masina din istorie" de revista Classic & Sports Car.
Printre cele mai dorite versiuni ale faimosului Citroen DS 19 se numara varianta cabrio, denumita oficial Decapotable (sau Cabriolet Usine) si produsa de carosierul francez Henri Chapron. Chapron a profitat de faptul ca fabrica nu are timpul si resursele necesare pentru a dezvolta si produce aceasta versiune si a prezentat in 1958 versiunea cu doua usi a "Zeitei". Timp de 10 ani, din 1961 in 1971, Chapron a produs 1365 de exemplare DS Decapotable. Dupa ce productia oficiala s-a incheiat, o serie redusa de masini au continuat sa fie produse la comanda pana in 1978.
Construit in 1964, acest exemplar Citroen DS 19 Decapotable ofera designul frontal original, prima modificare stilistica majora fiind introdusa abia in 1967. Masina a fost comandata cu transmisie semi-automata de primul proprietar din Lyon, acolo unde a ramas pana in 1971. Al doilea proprietar, rezident in regiunea Loara, a pastrat masina pana in 1999, cand aceasta a fost achizitionata de al treilea un olandez. Masina a fost restaurata integral intre 1999 si 2002, reconstructia incluzand integral interiorul si sistemul electric. In 2015, motorul si transmisia au fost si ele complet reconstruite.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro