Se incarca ...

Renault AX Phaeton 1908

Istorie

Renault AX a fost prezentat in cadrul Salonului Auto de la Londra din 1908. Aceasta masina de mici dimensiuni a devenit foarte populara, fiind considerata primul Renault economic.

Faimosul carosier si colectionar francez Andre Lecoq a detinut acest Renault AX.

  • Renault AX Phaeton
  • Renault AX Phaeton
Descriere

Primele masini construite de Louis Renault incepand cu anul 1900 erau echipate cu motoare De Dion Bouton cu un singur cilindru. In 1903, gama a fost extinsa dupa aparitia unui motor cu doi cilindri dezvoltat de Renault si disponibil in diferite versiuni. Modelul Type AG a aparut in 1905, fiind primul model echipat cu noul motor intr-o versiune de 1060 cc. In scurt timp, noul model a devenit celebru, fiind utilizat de compania de taxiuri “Societe des Automobiles de Place”. Incepand cu 1914, Renault AG a fost utilizat de armata pentru a transporta trupele pe front in primul Razboi Mondial, castigandu-si astfel renumele “Taxi de la Marne” dupa numele raului langa a avut loc intre 6 si 10 septembrie 1914 una dintre cele mai importante batalii ale Razboiului.

Renault Type AG a evoluat ulterior lansarii, primind un motor mai mare, iar Renault a lansat in 1908 un nou model pentru baza gamei: Type AX. Acesta a mostenit motorul cu doi cilindri de 1060 cc si a fost prezentat pentru prima data in cadrul Salonului Auto de la Londra. Aceasta masina de mici dimensiuni a devenit foarte populara, fiind considerata primul Renault economic. Constructia simpla a facilitat productia sa in masa, ceea ce a determinat reducerea costurilor. Modelul a fost comercializat pana in 1913 intr-o versiune de caroserie cabrio cu doua locuri.

Deoarece arhitectura lui Renault AX era identica cu cea a modelului AG, implementarea sa a dus la inregistrarea unui patent pe acest subiect in 4 mai 1909. Obiectivul inginerilor a fost acela de a reduce la minimum timpul de blocare a masinii in caz de defectiune printr-un acces facil la cele mai importante parti ale vehiculului pentru mentenanta sau reparatii.

Faimosul carosier si colectionar francez Andre Lecoq a dorit sa achizitioneze o masina de la inceputurile industriei ca reper de pornire pentru colectia sa. Detinea un Renault 9CV cu ampatament lung la care a renuntat in 2011 in schimbul acestui exemplar Renault AX. Recent, masina a fost echipata cu o caroserie de tip phaeton, roti cu spite din lemn, scaune si plafon din piele.

Masina a fost complet restaurata de inginerii Tiriac Collection.

Acest exemplar are 19.167 de kilometri la bord.

Nr. sasiu: 2779

Tip motor: doi cilindri

Cilindree: 1.060 cc

Putere: 11 CP

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis