Se incarca ...

Renault Alpine A110 Coupe 1974

Istorie

Produsa din 1962 pana in 1977, aceasta masina sport carismatica cu doua locuri rivaliza cu Porsche 911 la capitolul perfomante, fiind insa mai exclusivista: modelele Alpine, construite manual, ieseau din fabrica cu o cadenta de 10 exemplare pe saptamana la sfarsitul anilor ’60 si inceputul anilor ’70.

  • Renault Alpine A110 Coupe
  • Renault Alpine A110 Coupe
Descriere

Alpine, unul din numele mari ale motorsportului francez in perioada de dupa Razboi, a fost ideea lui Jean Redele, care a inceput in anii ’50 sa dezvolte o versiune de competitie a popularului Renault 4CV, model care castigase timp de trei ani consecutivi Mille Miglia la clasa sa.

Astfel a fost proiectat primul Alpine, modelul A106, care oferea mecanismele de rulare si caroseria coupe din fibra de sticla ale lui Renault 4CV si care le-a fost prezentat celor de la Renault in iulie 1955.

In anul 1963, Alpine a lansat A110 Berlinette, care a fost principalul model produs de brandul francez. Daca modelul anterior, A108, fusese proiectat in jurul componentelor Dauphine, noul A110 era actualizat pentru a utiliza piese ale modelului R8. Spre deosebire de A108, care a fost disponibil initial in forma de cabriolet si abia mai tarziu in forma de coupe, A110 a fost prezentat mai intai in forma de caroserie “Berlinette” si abia apoi sub forma de cabriolet. Principala diferenta estetica dintre A108 si A110 a fost restilizarea partii posterioare, care gazduia acum un motor mai mare si care i-a conferit masinii un aspect mai agresiv. La fel ca A108, noul A110 era construit pe un sasiu din otel si avea caroseria din fibra de sticla.

Produsa din 1962 pana in 1977, aceasta masina sport carismatica cu doua locuri rivaliza cu Porsche 911 la capitolul perfomante, fiind insa mai exclusivista: modelele Alpine, construite manual, ieseau din fabrica cu o cadenta de 10 exemplare pe saptamana la sfarsitul anilor ’60 si inceputul anilor ’70. Masinile marcii au fost asamblate, de asemenea, la uzinele Renault din Brazilia, Bulgaria, Mexic si Spania.

In 1969, Alpine A110 a terminat pe locul 1, 2 si 3 in Coupe des Alpes si a reusit un loc 3 in Raliul Monte Carlo. In anul urmator, Alpine a revenit pe locul al treilea la Monte Carlo si a castigat raliurile Acropolis si Tour de Corse. Pilotul Alpine Jean-Claude Andruet a devenit campion european de raliuri.

Mai multe succese au urmat in 1971, '72 si '73, inclusiv doua victorii in Raliul Monte Carlo si primul titlu la constructori in Campionatul Mondial de Raliuri

Masina expusa are 98.977 de kilometri la bord.

Serie de sasiu: BA-0664

Tip motor: 4 cilindri in linie

Cilindree: 1.289 cc

Putere: 81 CP

Transmisie: Manuala, 5 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00