Numele Pierce-Arrow a devenit sinonim cu luxul auto, alaturi de marci precum Cadillac, Packard si Rolls-Royce. Familii regale, sefi de stat si numeroase celebritati se aflau pe lista de clienti care i-a inclus pe Imparatul Hirohito al Japoniei, Sahul Persiei, Regele Ibn Saud al Arabiei Saudite, Regele Albert al Belgiei, dar si pe presedintii SUA Woodrow Wilson, William Howard Taft, Franklin Delano Roosevelt sau pe magnatul John D. Rockefeller.
George Norman Pierce, fondatorul Pierce-Arrow, a construit initial frigidere, custi pentru pasari si biciclete inainte sa lanseze in 1901 primul sau automobil pe benzina: modelul Motorette cu un motor De Dion cu un cilindru care dezvolta 3,5 CP. In doar cativa ani, Pierce si-a concentrat atentia exclusiv pe productia de masini de lux si din 1908 a devenit Pierce-Arrow Motor Car Company. Termenul "Arrow" din numele companiei este dat de numele unuia dintre modelele lansate de companie la inceputul secolului trecut.
Pierce-Arrow a fost pionierul multor dezvoltari tehnologice, inclusiv servo-frana si tachetii hidraulici, construind in acelasi timp unele dintre cele mai prestigioase masini care au circulat vreodata in SUA.
Ascensiunea rapida a companiei Pierce-Arrow s-a datorat si faptului ca administratia Casei Albe a comandat in 1909 doua masini ale marcii pe care le-a utilizat in evenimentele oficiale. Din acel moment, numele Pierce-Arrow a devenit sinonim cu luxul auto, alaturi de marci precum Cadillac, Packard si Rolls-Royce. Familii regale, sefi de stat si numeroase celebritati se aflau pe lista de clienti care i-a inclus pe Imparatul Hirohito al Japoniei, Sahul Persiei, Regele Ibn Saud al Arabiei Saudite, Regele Albert al Belgiei, dar si pe presedintii SUA Woodrow Wilson, William Howard Taft, Franklin Delano Roosevelt sau pe magnatul John D. Rockefeller.
Pentru ca Pierce-Arrow a ramas o marca adepta unui stil estetic traditional si unei game de motoare cu sase cilindri pe o piata in care motoarele evoluau permanent, vanzarile Pierce-Arrow au inceput sa scada in anii 1920. In 1928, compania a incheiat o alianta cu Studebaker, care a cumparat Pierce-Arrow pentru a avea acces la piata automobilelor de lux. A fost lansata o noua gama de motoare cu 8 cilindri in linie, iar vanzarile Pierce-Arrow s-au dublat in 1929.
Desi incepand cu 1930 modelele produse de Pierce-Arrows ofereau modificari minore fata de cele lansate anterior, sasiurile au fost complet innoite, iar in gama au aparut 3 linii de modele care ofereau motoare cu trei cilindree diferite si aveau patru ampatamente diferite. Situat in zona medie a gamei, Model B era disponibil cu ampatament de 3402 mm (134 inch) sau 3531 mm (139 inch) si era propulsat de un motor de 5.997 cc cu 8 cilindri in linie, marcand astfel schimbarea de la traditionalele motoare cu sase cilindri.
Bazat pe platforma cu ampatament scurt de 134 de inch, exemplarul expus este unul dintre putinele coupe-uri cu plafon retractabil construite in gama Model B. Masina era in conditie originale cand a fost achizitionata de fostul proprietar in 1994, iar de atunci a trecut printr-o perioada de restaurare care a durat 8 ani. La restaurare s-au folosit componente originale acolo unde a fost posibil. Toate componentele din lemn au fost inlocuite, sasiul si caroseria reparate, iar masina a fost revopsita in culoarea initiala. Plafonul retractabil a fost inlocuit, iar interiorul restaurat conform cu originalul de un specialist recunoscut in domeniu. Toate instrumentele de bord sunt originale si complet functionale. Printre dotarile care merita mentionate se numara jantele cu 12 spite in doua nuante, anvelopele cu flancuri albe si rotile de rezerva asezate lateral.
Acest exemplar are un rulaj de 321 de mile (aproximativ 516 kilometri).
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro