Se incarca ...
Istorie

La patru ani distanta de la oprirea productiei primul sau model, L-29, Cord a revenit cu un nou model cu roti motrice fata care de aceasta data iesea in evidenta estetic prin "nasul de sicriu" caracteristic desenat de Gordon Buehrig. Astfel, Cord 810 (1936) si succesorul sau, Cord 812 (1937) au devenit cele mai recognoscibile masini din istoria industriei auto din SUA.

  • Cord 812 Custom Beverly
  • Cord 812 Custom Beverly
  • Cord 812 Custom Beverly
Descriere

In anul 1929 au fost anuntate doua modele americane cu tractiune fata, iar acestea au fost produse de doua dintre cele mai dinamice si mai nonconformiste companii ale industriei vremii. Dar Errett Lobbann Cord a reusit sa scoata pe piata modelul L-29 mai repede decat a facut-o Archie Andrews cu al sau Ruxton. Chiar daca ideea masinilor cu roti motrice fata se discuta in SUA inca dinainte de Primul Razboi Mondial, aceasta a revenit in forta in agenda publica dupa ce aceasta solutie tehnica a fost demonstrata cu succes de o serie de masini de curse la Indianapolis 500.

Cord L-29 a fost o masina atipica, iar multi specialisti de astazi o considera cel mai reusit model al epocii din punct de vedere estetic. Dar, la doar doua luni de la lansarea lui L-29, prabusirea bursei si debutul Marii Depresiuni au ucis sansele oricarui succes comerical pentru modelul Cord. Productia totala - 5010 unitati - a fost insa exact cat a preconizat Cord inca de la inceput. Asamblarea a fost oprita in 31 decembrie si parea ca aici se termina povestea brandului conceput pentru a acoperi golul dintre modelele entry level ale marcii Auburn si marca de top Duesenberg, ambele detinute de Cord.

La patru ani distanta, insa, Cord a revenit pe piata cu un nou model cu roti motrice fata care de aceasta data iesea in evidenta estetic prin "nasul de sicriu" caracteristic desenat de Gordon Buehrig. Astfel, Cord 810 (1936) si succesorul sau, Cord 812 (1937) au devenit cele mai recognoscibile masini din istoria industriei auto din SUA.

Conceputa initial ca "baby Duesenberg", masina a devenit un Cord dupa ce inginerii au decis sa apeleze la tractiune fata pentru a putea implementa o silueta coborata. Cord 810 avea sub capota un V8 de 125 CP produs de Lycoming, motor care s-a aflat si pe Cord 812, dar intr-o varianta supraalimentata care a urcat pana la 170 CP. Daca preturile de 2000-3000 de dolari sau problemele tehnice ale masinilor din gama 810/812 nu s-au dovedit vitale pentru cariera de piata a acestora, retragerea lui Errett Lobban Cord din industria auto, care a avut loc in 1937, le-a fost fatala. In acelasi an, in ziua de 7 august, linia de asamblare s-a oprit definitiv. Cord construise aproape 3000 de exemplare ale gamei 810/812.

Cu motorul sau supraalimentat, cu evacuarile flexibile cromate care scot si mai mult in evidenta nuanta crem exterioara, acest Cord 812 in versiunea de caroserie Custom Beverly (ampatament marit, 132 inch) este unul cu adevarat special si reprezinta o bucata importanta de istorie auto. Acest exemplar are certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, ceea ce inseamna ca toate componentele sale sunt autentice.

Masina expusa are un rulaj de 928 de mile (aproximativ 1500 de kilometri).

Serie de sasiu: 310238S

Tip motor: V8

Cilindree: 4.588 cc

Putere: 170 CP

Transmisie: Manuala, 4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. - Dum. Inchis