Se incarca ...

Jensen C-V8 6,3 Litre MK III Coupe 1966

Istorie

Inainte ca termenul "Supercar" sa fie inventat, C-V8 a fost un supercar veritabil. Animat initial de un motor Chrysler V8 de 305 CP si ulterior de o versiune de 330 CP a aceluiasi motor, coupe-ul britanic a fost una dintre cele mai puternice masini ale vremii. Iar manevrabilitatea, confortul, caracterul premium si siguranta erau la acelasi nivel ridicat.

  • Jensen C-V8 6,3 Litre MK III Coupe
  • Jensen C-V8 6,3 Litre MK III Coupe
Descriere

Jensen C-V8 este un GT produs in serie redusa in Anglia de Jensen Motors intre anii 1962 si 1966. Au fost fabricate numai 500 de exemplare C-V8, dintre care 182 au fost Mk III.

C-V8 a reprezentat varful absolut al implicarii de trei decenii a fratilor Jensen in industria auto. Modelul este considerat de multi ultimul Jensen veritabil, deoarece a fost cel din urma model desenat si construit sub directa implicare a fratilor Richard si Alan. Acestia s-au dezis de succesorul acestui model si au parasit in 1966 compania care le-a purtat numele.

Inainte ca termenul "Supercar" sa fie inventat, C-V8 a fost un supercar veritabil. Animat initial de un motor Chrysler V8 de 305 CP si ulterior de o versiune de 330 CP a aceluiasi motor, coupe-ul britanic a fost una dintre cele mai puternice masini ale vremii. Iar manevrabilitatea, confortul, caracterul premium si siguranta erau la acelasi nivel ridicat.

Caroseria care a "imbracat" primul sasiu V8 dezvoltat de Jensen Motors a fost conceputa de fratii Jensen si de Eric Neale, inginerul-sef al caroseriilor produse de companie. Masina ar fi trebuit sa se numeasca 541 CT sau 541 Mk II, pentru a continua traditia seriei de modele 541, produse de companie inca din 1955. Dar pe parcursul dezvoltarii sale a fost inventat numele C-V8, care deriva din expresia "Center-Tube chassis, V8".

Putinii norocosi care au avut ocazia sa conduca acest coupe cu patru locuri au fost fascinati de nivelul ridicat al performantelor sale, insa opiniile au fost impartite in ceea ce priveste designul final al masinii.

Prezentat in octombrie 1962, C-V8 a fost un succes instantaneu. Chiar si asa, desi primele exemplare produse abia ajungeau la clienti la inceputul anului 1963, fabrica lucra deja la o versiune imbunatatita a masinii. Varianta C-V8 Mk II si-a facut astfel debutul foarte repede, in luna octombrie a anului 1963, oferind modificari minore la nivelul caroseriei si promisiunea ca vor urma schimbari ulterioare. In timpul productiei lui C-V8 Mk II, care a fost oprita in 1965, Jensen a introdus o versiune cu volan pe stanga si o cutie manuala optionala. Motorul a primit si el o versiune mai puternica, de 330 CP, pe care Jensen a utilizat-o pe toate modelele ulterioare pana in 1972. La mijlocul anului 1965 a fost lansata ultima versiune a modelului: C-V8 Mk III. Aceasta venea cu o parte frontala redesenata, cu o caroserie usor scurtata, cu o superba plansa de bord din furnir si cu circuite separate pentru sistemul hidraulic de franare.

Acest exemplar Mk III a fost pastrat in Franta timp de foarte multi ani si a fost restaurat recent.

Masina expusa are 93.448 mile la bord (aproximativ 150.000 de kilometri).

Serie de sasiu: 1122349

Tip motor: V8

Cilindree: 6.276 cmc

Putere: 330 CP

Transmisie: Automata, 3 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis