Se incarca ...
Istorie

A fost cel mai raspandit vehicul din Germania de Est si a fost exportat atat in afara, cat si in interiorul Blocului Comunist. Reclamele vremii il prezentau ca o masina care ofera suficient spatiu pentru patru adulti si bagaje intr-o caroserie compacta, modelul fiind considerat si relativ rapid. Trabant a fost o masina relativ avansata in 1958, in momentul lansarii sale, oferind roti motrice fata, caroserie autoportanta.

  • Trabant 601 L
  • Trabant 601 L
Descriere

Trabant 601 (sau P601) a fost cea de-a treia generatie a modelului Trabant produs de fabrica VEB Sachsenring din Zwickau, fiind lansata dupa Trabant 500 (sau P50, 1957-1962), respectiv Trabant 600 (sau P60, 1962-1964). Pentru ca a ramas in productie timp de aproape 30 de ani, intre 1964 si 1990, Trabant 601 este si cea mai cunoscuta versiune a modelului. Fabrica din Zwickau a produs 2.818.547 milioane de exemplare Trabant 601. In total, cele trei generatii ale modelului au fost asamblate in aproape 3.1 milioane de unitati.

Trabant a fost rezultatul unui proiect care initial viza constructia unei motociclete cu trei roti. In limba germana, cuvantul Trabant este un termen utilizat in astronomie si defineste satelitii naturali ai corpurilor ceresti.

A fost cel mai raspandit vehicul din Germania de Est si a fost exportat atat in afara, cat si in interiorul Blocului Comunist. Reclamele vremii il prezentau ca o masina care ofera suficient spatiu pentru patru adulti si bagaje intr-o caroserie compacta, modelul fiind considerat si relativ rapid. Trabant a fost o masina relativ avansata in 1958, in momentul lansarii sale, oferind roti motrice fata, caroserie autoportanta fabricata din material compozit si suspensie independenta.

Versiunea P601 a reprezentat un facelift al anteriorului model, Trabant 600. Masca, capota, plafonul si partea posterioara au fost modificate, insa sasiul a ramas identic cu cel propus de prima generatie Trabant 500. Acest nou model a aproape neschimbat pana la iesirea sa din productie, singurele modificari majore fiind un sistem electric de 12V, arcuri elicoidale pe puntea spate si o plansa de bord noua pentru exemplarele mai recente.

Designerii Trabantului se asteptau ca productia sa dureze pana cel tarziu in 1967, iar proiectantii din Germania de Est au creat o serie de prototipuri sofisticate de-a lungul anilor cu intentia de a inlocui Trabant P601. O parte dintre acestea pot fi admirate la Muzeul Transporturilor din Dresda. Cu toate acestea, fiecare propunere a unui nou model a fost respinsa de conducatorii GDR din cauza crizei constante de materie prima.

Acest exemplar are 74.903 kilometri la bord.

Serie de sasiu: 4013664

Tip motor: 2 cilindri in linie

Cilindree: 595 cc

Putere: 26 CP

Transmisie: Manuala, 4 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00