Vespa (viespe in italiana) a fost rezultatul determinarii lui Enrico Piaggio de a crea o alternativa viabila la autoturisme, dedicata publicului larg. Acest scuter a fost personalizat de Aristide & Honore intr-o combinatie de gri si crom. Sasiul modelului Vespa a fost lasat sa rugineasca superficial, fiind apoi vopsit cu un lac mat pentru a opri procesul de oxidare, in timp de toate celelalte elemente au fost finisate in crom pentru a oferi un contrast puternic.
Scuterul a fost inventat in 1947, ca o alternativa low cost pentru automobile intr-o Europa distrusa de razboi. Fiind conceput ca mijloc de transport pentru mase, acesta a prins atat de rapid la public, incat a devenit unul dintre fenomenele lumii transporturilor care au marcat secolul 20.
Vespa (viespe in italiana) a fost rezultatul determinarii lui Enrico Piaggio de a crea o alternativa viabila la autoturisme dedicata publicului larg.
Cand Razboiul se apropia de sfarsit, Enrico studia toate solutiile posibile pentru a reporni productia in uzinele sale. Bazat pe un model mic de motocicleta destinata parasutistilor, prototipul - cunoscut sub denumirea de MP 5 - a fost poreclit “Paperino” (numele italian al lui Donald Duck) datorita formei inedite, dar acesta nu a fost pe placul lui Enrico Piaggio, solicitandu-i lui Corradino D’Ascanio sa redeseneze modelul.
Corradino D’Ascanio a avut nevoie doar de cateva zile pentru a-si rafina ideea si pentru a pregati primele schite ale modelului Vespa, al carui prim exemplar a fost produs in aprilie 1946, la Pontedera. Numele i-a fost dat de insusi Enrico Piaggio. Privind la prototipul MP 6 cu partea sa centrala lata si cu “talia” ingusta, a exclamat: “Seamana cu o viespe!”. Astfel s-a nascut Vespa.
Caracterul unic al acestui vehicul i-a asigurat lui Piaggio o perioada foarte indelungata de succes. Un succes atat de rasunator, incat in noiembrie 1953 compania celebra iesirea de pe linia de productie a exemplarului cu numarul 500.000, iar in iunie 1956 producerea scuterului un milion. In 1960, Vespa a depasit doua milioane de unitati global, in 1970 a atins patru milioane, iar in 1988 a depasit pragul de 10 milioane, afirmandu-se definitiv ca fenomen unic in domeniul vehiculelor motorizate pe doua roti. Pana astazi, Piaggio a vandut peste 16 milioane de unitati.
Acest scuter a fost personalizat de Aristide & Honore intr-o combinatie de gri si crom. Sasiul modelului Vespa a fost lasat sa rugineasca superficial, fiind apoi vopsit cu un lac mat pentru a opri procesul de oxidare, in timp de toate celelalte elemente au fost finisate in crom pentru a oferi un contrast puternic.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro