Volkswagen Type 2 (cunoscut sub denumirile Transporter, Bus, Microbus sau sub multe alte nume peste tot in lume) a fost al doilea model produs in serie de Volkswagen, dupa Beetle. Declinat in 6 generatii din 1950 pana astazi (de la T1 la T6), VW Type 2 a fost unul dintre simbolurile miscarii Flower Power in anii '60-'70.
Volkswagen T1 Samba a fost cea mai luxoasa versiune a primei generatii a celui mai iubit monovolum din lume. Volkswagen a construit versiuni Samba incepand cu 1951.
Volkswagen Type 2 (cunoscut sub denumirile Transporter, Bus, Microbus sau sub multe alte nume peste tot in lume) a fost al doilea model produs in serie de Volkswagen, dupa Beetle. Declinat in 6 generatii din 1950 pana astazi (de la T1 la T6), VW Type 2 a fost unul dintre simbolurile miscarii Flower Power in anii '60-'70.
Volkswagen T1 Samba a fost cea mai luxoasa versiune a primei generatii a celui mai iubit monovolum din lume. Volkswagen a construit versiuni Samba incepand cu 1951. In locul clasicei usi glisante laterale, Samba oferea doua portiere normale, cu deschidere dubla. In plus, aceasta versiune avea o trapa cu invelis textil. Versiunile Samba au fost vopsite standard in doua nuante contrastante. De obicei, zona superioara era alba, iar cele doua zone erau separate de o dunga decorativa. La interior, Samba avea o plansa de bord mai complexa decat cea a versiunii standard T1. In Statele Unite, modelul Volkswagen era clasificat in functie de numarul de geamuri pe care le avea. Exemplarul expus are 21 de ferestre, implicit opt geamuri pe plafon.
In momentul in care Volkswagen a inceput productia celei de-a doua generatii a modelului Transporter (T2), versiunea Samba a fost eliminata din gama. Drept urmare, nu exista variante Samba pe niciuna dintre generatiile ulterioare ale lui Transporter.
'Splittie' (porecla primita de T1 datorita parbrizului segmentat) a iesit din productie in 1967, cu peste 1,8 milioane de unitati produse in total. Desi succesorul sau a fost la fel de practic, posesorii versiunii anterioare au ramas fani ai stilului reprezentativ al acestuia, iar T1 a devenit unul dintre putinele vehicule care au inceput sa fie colectionate imediat ce au iesit din productie. Datorita entuziastilor vizionari care au salvat cateva dintre exemplare, modelul este apreciat astazi pentru sarmul, utilitatea si caracterul sau simpatic.
Istoria lor zbuciumata si utilizarea intensa la care au fost supuse aceste masini au transformat procesele de restaurare in provocari majore. Acest exemplar a fost, inca de la iesirea pe portile fabricii, o versiune de persoane cu culoar pe mijloc. Procesul de restaurare extensiva realizat de un expert al marcii a relevat un Transporter original, care nu prezenta nicio forma de rugina. Au fost conservate caroseria, scuturile si podeaua, masina fiind vopsita in nuanta Sea Blue peste gri. Interiorul pastreaza inclusiv aparatul radio cu ceas original Sapphire Blaupunkt Telefunken. Acest exemplar are un rulaj de 1.603 km.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro