Se incarca ...

Lancia Delta Integrale Evoluzione 1993

Istorie

Lancia Delta este un model ramas in memoria publicului pentru faptul ca a dominat Campionatul Mondial de Raliuri, castigand nu mai putin de 46 de etape. Pilotul de curse grec Aris Vovos a condus aceasta masina, obtinand victorie la Raliul Acropolis din 1995. unul dintre ultimele 5 exemplare Lancia Delta construite de Abarth.

  • Lancia Delta Integrale Evoluzione
  • Lancia Delta Integrale Evoluzione
  • Lancia Delta Integrale Evoluzione
  • Lancia Delta Integrale Evoluzione
Descriere

Lancia Delta este un model ramas in memoria publicului pentru faptul ca a dominat Campionatul Mondial de Raliuri intre 1987 si 1992, castigand nu mai putin de 46 de etape.

In 1986, celebra Grupa B a Mondialului de Raliuri a fost interzisa din cauza unor accidente fatale care au fost cauzate de masinile extrem de puternice care participau la aceasta clasa. Astfel, grupa A a devenit clasa superioara incepand cu 1987.

Schimbarea brusca a regulamentelor i-a lasat pe multi producatori fara masini potrivite pentru noua clasa-regina. Cu o exceptie: Lancia. Modelul Delta HF, care oferea cu tractiune integrala, era dezvoltat de Abarth si oferea un motor turbo de 2 litri, era o masina foarte potrivita pentru noua provocare.

Noile reguli obligau fiecare producator sa fabrice cel putin 5000 de unitati de sosea pentru a putea omologa versiunea de curse. Masina de serie a avut un succes atat de mare, incat Lancia a fabricat in final peste 40.000 de unitati.

In primul sezon din WRC cu noua masina, Lancia a castigat 7 din cele 11 etape ale sezonului si a dominat clasamentul constructorilor si cel al pilotilor prin Iuha Kankkunen.

Lancia a continuat castigand 6 sezoane WRC consecutive, din 1987 pana in 1992. Marca italiana a adunat 46 de victorii in WRC si patru titluri ale pilotilor prin Kankkunen in 1987 si 1991 si prin Miki Biasion in 1988 si in 1989.

Acest exemplar Delta din 1993 este versiunea Evoluzione si are o structura mai robusta, aripi cu bosaje mai mari, roti de dimensiuni superioare, suspensii imbunatatite si un motor mai puternic. Masina este echipata cu o transmisie de tipul “dog-box”, denumita astfel datorita inelelor de cuplare care seamana cu muscatura unui caine. Aceasta permite o schimbare ultra rapida a treptelor fara utilizarea ambreiajului.

Acest exemplar a fost pilotat de grecul Aris Vovos. A castigat Raliul Acropolis din 1995 si este unul dintre ultimele 5 exemplare Lancia Delta construite de Abarth.

Serie de sasiu: ZLA831AB000539429

Tip motor: 4 cilindri in linie

Cilindree: 1995 cc

Putere: aprox. 310 CP

Transmisie: Manuala, 5 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00
Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis