Versiunea de caroserie “Boattail” Speedster a modelului Auburn 8 a fost lansata in 1928. Designul lui Speedster oferea usi si parbriz inclinate si mai ales o parte posterioara fluida care evoca spatele unei ambarcatiuni (Boat tail). Acest element distinctiv le este atribuit designerilor Alexis de Sakhanoffsky, un pionier al curentului streamline in industria auto, si Alan Leamy, care semnase si designul apreciatului modelul Cord L-29.
Acest exceptional Auburn 8-115 Speedster a fost reconstruit in atelierele Tiriac Collection.
Infiintata in 1903 de fratii Frank si Morris Eckhart, Auburn Automobile Company (AAC) a produs unele dintre cele mai dezirabile, indraznete si inovatoare masini din perioada interbelica.
In 1924, Auburn era o companie cu un volum limitat de productie: sub 2500 de masini pe an. Iar ritmul de productie era mai ridicat decat cererea. Celebrul om de afaceri Errett Lobban Cord a vizitat Auburn in acel an pentru a vedea daca poate sa gaseasca o solutie de revigorare a companiei. Cord a devenit managerul general al constructorului american, cu un salariu modest, dar cu prima optiune de achizitie a companiei daca strategia sa urma sa dea roade.
Dupa cateva schimbari estetice sumare – insertii nichelate si vopseluri noi – masinile au inceput sa fie cautate de clienti in 1925. Cord a contractat o serie de motoare Lycoming cu opt cilindri in linie, iar inginerul-sef James Crawford le-a montat pe vechiul sasiu construit pentru unitati cu sase cilindri. A rezultat modelul Auburn 8 (denumit dupa motorul cu 8 cilindri), care avea doua versiuni: 8-63 (63 CP) si 8-88 (68 CP).
Noile versiuni Auburn ieseau in evidenta prin caroseria vopsita in nuante contrastante si prin linia mediana laterala care continua gratios pe capota: un design atat de stilat, incat a fost pastrat cu rezultate remarcabile pana in 1930. Cord a reusit sa dubleze vanzarile Auburn consecutiv in fiecare din urmatorii trei ani, iar din 1926 a devenit presedintele Auburn Automobile Company.
In 1928 au fost lansate mult mai puternicele 8-88 si 8-115, ale caror denumiri relevau acum puterea dezvoltata de motorul cu opt cilindri de sub capota. Noile modele aveau frane hidraulice care inlocuiau sistemul mecanic utilizat anterior si beneficiau de lubrifiere Bijur, raritati pentru masinile din segmentul mediu de pret.
Versiunea de caroserie “Boattail” Speedster a fost lansata in acelasi an cu noile motoare: 1928. Era o varianta cu doua locuri si plafon retractabil a modelului Auburn 8, a carui gama cuprindea in plus caroserii de tip Roadster, Cabriolet, Sedan, Sport Sedan si Phaeton Sedan. Designul lui Speedster oferea usi si parbriz inclinate si mai ales o parte posterioara fluida care evoca spatele unei ambarcatiuni (Boat tail). Acest element distinctiv al lui Speedster le este atribuit designerilor Alexis de Sakhanoffsky, un pionier al curentului streamline in industria auto, si Alan Leamy, care semnase si designul apreciatului modelul Cord L-29.
Un exemplar Auburn 8-115 Speedster a bifat la Daytona Beach un nou record de viteza pe o mila pentru masini de serie nemodificate: 108,460 mph (174,54 km/h). Desi aceasta performanta a adus potentiali clienti in showroom-uri, Auburn a asamblat doar 226 de exemplare Speedster in 1928. Dar recordul a fost un succes: productia totala a companiei a fost de 12.899 de masini in 1928, aproape dublu fata de 1927. Cel mai de succes an din istoria Auburn urma sa fie insa 1929, cand compania a vandut 23.509 masini. A fost ultimul an inainte de Marea depresiune economica.
Acest exceptional Auburn 8-115 Speedster a fost reconstruit in atelierele Tiriac Collection. Masina a fost achizitionata in 2015, iar restaurarea a inceput in 2016. Chiar daca motorul si transmisia erau functionale, conditia in care se prezentau acestea la achizitie a fost departe de cea optima. Sistemul de franare si structura masinii au avut si ele nevoie de lucrari extensive. Structura din lemn pe care sunt asezate panourile din caroserie a fost reconstruita de un colaborator specializat, iar unele parti componente ale motorului – cilindri, pistoane si supape – au fost produse local. Oparatiunile de sudare si de vopsire au fost realizate conform cu metodele utilizate de constructor in fabrica originala.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro