Productia lui Ferrari 400 a inceput in 1976 si a durat pana in 1989, cand a fost lansat inlocuitorul Ferrari 412. Initiala “i” vine de la Injectie, pentru a diferentia aceasta versiune de varianta 400 care functiona cu carburatoare.
Enzo Ferrari a folosit un 400i ca masina personala cu care mergea zilnic la fabrica.
Prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris din 1972, noul Ferrari 400 venea cu linii angulare si cu patru locuri, fiind foarte diferit fata de anteriorul 365 GTC/4. Mai mult, era prevazut cu un ampatament mai lung si un ecartament mai lat, permitand montarea unor scaune de dimensiuni normale in partea din spate.
Sub caroserie, Ferrari 400 era aproape identic cu anteriorul Ferrari 365. Ambele aveau suspensie independenta pe fata si pe spate cu unitati de reglare automata a inaltimii pe spate, discuri de frana servo-asistate, servodirectie si un sasiu tubular robust. Motorul V12 de 320 CP si 4,4 litri al modelului GTC/4 si transmisia cu cinci trepte au fost transferate fara modificari pe acest model. Din cauza reglementarilor din America privind siguranta si poluarea, masina nu a fost importata niciodata in Statele Unite.
O varianta imbunatatita a fost lansata la Paris in 1976. Era numita 400 GT, iar motorul sau V12 avea o capacitate de 4,8 litri. Cea mai importanta schimbare mecanica a fost cutia de viteze: 400 GT a fost primul Ferrari cu o transmisie automata montata din fabrica. Ferrari a adaptat transmisia de ultima generatie Turbo-Hydramatic a celor de la GM, care avea trei trepte, pentru a fi folosita cu motorul V12. Astfel s-a nascut Ferrari 400i Automatic. A fost o miscare extrem de populara printre proprietari.
La exterior, Ferrari 400 GT (cu transmisie manuala cu cinci trepte) si Ferrari 400 Automatic erau aproape identice cu Ferrari 365, cu exceptia stopurilor reduse ca numar de la sase la patru si a unui spoiler frontal suplimentar. Interiorul, insa, era considerabil imbunatatit, dispunand de scaune noi si de mai multe accesorii din piele, fiind mult mai luxos.
Ferrari 400 a continuat sa duca greul vanzarilor Ferrari pana la mijlocul anilor 1980. Principala imbunatatire a fost facuta in 1979, odata cu introducerea unui sistem de injectie de carburant Bosch K-Jetronic. Noul Ferrari 400i era oferit fie cu o transmisie in cinci trepte, fie cu o cutie automata. Sistemul de injectie s-a raspandit si pe restul liniei Ferrari in decurs de un an.
In 1983, modelul 400i a fost actualizat si oferea un interior substantial imbunatatit. Luminile de ceata/ de drum erau dispuse in grila, panoul din spate era vopsit in culoarea caroseriei, iar puterea a ajuns la 315 CP. Au fost fabricate in total 1306 de exemplare Ferrari 400i (884 automate si 422 manuale).
Vedete precum Bill Wyman (celebrul chitarist al trupei Rolling Stones), cantareata Whitney Houston si actorul Richard Burton au dispus fiecare un model de Ferrari 400.
Acest exemplar are 5.641 km la bord.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro