Numele 456 este derivat din cilindreea de 456 de cc a fiecarui cilindru in parte. A fost ultimul Ferrari care a utilizat aceasta conventie la nivelul nomenclaturii. In ciuda performantelor sale de supercar, 456 a fost dotat cu un motor care nu era supus la sarcini majore, ceea ce a garantat un nivel de fiabilitate excelent.
Dupa ce a intrerupt productia modelului 412 la sfarsitul anului 1989, Ferrari a ramas in gama fara vreun model cu motor amplasat frontal: o premiera in istoria companiei. Pana in 1992, Ferrari avea sa reintre insa in piata GT-urilor cu aceasta masina, superbul 456. Considerat o versiune moderna a clasicului 365 GTC/4, produs pentru doar 18 luni in perioada 1971-1972, modelul 456 a fost influentat in mod evident de precursorul sau la nivel estetic si conceptual.
Modelul a fost lansat in septembrie 1992, iar Ferrari a adaugat o transmisie automata in lista de optiuni la inceputul anului 1996, versiunile cu aceasta cutie fiind denumite 456 GTA. Ferrari si-a dorit mereu sa dezvolte o varianta cu transmisie automata care sa nu ofere dezavantajele asociate de obicei de configuratia cutie automata – motor de inalta performanta. In acest sens, Ferrari a colaborat cu cei de la Ricardo pentru a dezvolta poate cel mai rafinat sistem de propulsie utilizat vreodata pe o masina de acest tip.
GTA a fost lansat in martie 1996 la Salonul Auto de la Geneva, unde cifrele acceleratiei (doar 5.6 secunde pentru 0-100 km/h) si viteza maxima de 298 de km/h au suscitat un interes masiv din partea publicului. Productia modelului a fost intrerupta definitiv in 1998.
Modelul italian oferea un motor V12, progresul tehnologic pe care Ferrari il facuse din momentul lansarii anteriorului V12 dovedind ca acest tip de motor poate fi nu doar exceptional de usor, ci si foarte compact. Capacitatea sa cilindrica era de 5.474 cc, iar puterea maxima era de 442 CP la 6250 rpm.
Numele 456 este derivat din cilindreea de 456 de centimetri cubi a fiecarui cilindru in parte. A fost ultimul Ferrari care a utilizat aceasta conventie la nivelul nomenclaturii. In ciuda performantelor sale de supercar, 456 a fost dotat cu un motor care nu era supus la sarcini majore, ceea ce a garantat un nivel de fiabilitate excelent.
Sasiul tubular din otel este de tip spaceframe, cu o capota din material compozit produsa dintr-o singura bucata si cu panouri de caroserie din aluminiu. Panourile sunt sudate de sasiul din otel printr-o metoda speciala: un material denumit feran le permite otelului si aluminiului sa fie sudate unul de altul daca este interpus intre acestea.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro