In 2008, pentru a marca cel de-al 16 titlu mondial la constructori in Formula 1, Ferrari a prezentat modelul Scuderia Spider 16M la Mugello. In total au fost produse doar 499 de unitati.
Designul modelului F430 a fost revizuit fata de cel al predecesorului sau, modelul Ferrari 360, pentru a-i imbunatati eficienta aerodinamica. Desi coeficientul aerodinamic a ramas acelasi, forta de apasare a fost mult imbunatatita. Chiar daca ambele modele imparteau acelasi sasiu Alcoa Aluminum, aceasi linie a plafonului, usile si partea vitrata, masina avea un design complet diferit de modelul 360. Asta si pentru ca o mare parte a traditiei Ferrari a fost inclusa in designul exterior.
In partea din spate au fost adaugate stopurile de pe Enzo. Numele masinii a fost gravat pe oglinda laterala din partea soferului, inspirata de cea de pe modelul Testarossa. Prizele mari ovale din spoilerul frontal sunt o reminiscenta a modelelor Ferrari de circuit din anii ’60, in special a monopostului de Formula 1 156 “nas de rechin” si a versiunii 250 TR61 Le Mans, pilotata de Phil Hill.
F430 are un motor V8 de 4,3 litri derivat dintr-un proiect comun Ferrari/Maserati. Acest nou motor a reprezentat un pas mare pentru Ferrari in conditiile in care toate celelalte motoare V8 erau descendente ale programului Dino, din anii ’50. Acest ciclu de dezvoltare de 50 de ani a ajuns la final si a fost inlocuit cu un motor complet nou de 4,3 litri. Caracteristicile tehnice sunt: 483 CP la 8.500 rpm si un cuplu de 465 Nm la 5.250 rpm, 80% fiind disponibil la sub 3.500 rpm. Bielele, pistoanele si arborele cotit erau complet noi, iar capul cilindrilor cu cele patru valve , valvele si admisia au fost copiate direct de pe motorul de Formula 1. Viteza de top a modelului F430 este de 315 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h are loc in 4,0 secunde.
F430 a fost echipat cu sistemul E-Diff, un diferential activ controlat de un computer care putea varia distributia cuplului in functie de anumite informatii primite, precum unghiul de bracare al rotilor si acceleratia laterala.
O alta dotare notabila a fost butonul de control “Manettino”, amplasat pe volan. De aici soferul poate sa aleaga cinci setari diferite care modifica sistemele ESC, suspensia electronica "Skyhook", comportamentul transmisiei, raspunsul acceleratiei si setarile diferentialului electronic.
In 2008, pentru a marca cel de-al 16 titlu mondial la constructori in Formula 1, Ferrari a prezentat modelul Scuderia Spider 16M la Mugello. Aceasta este versiunea cu plafon retractabil a modelului 430 Scuderia.
Motorul dezvolta 503 CP la 8.500 rpm si un cuplu de 470 Nm la 5.250 rpm. Masa proprie a masinii este de 1.340 kg, cu 80 kg mai mica decat cea a lui F430 Spider. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,7 secunde, iar viteza de top este de 315 km/h.
In total au fost produse doar 499 de unitati.
Acest exemplar are un rulaj de 1.276 km.
Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde!
O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.
Download App Download App
Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie
Lun. - Dum. Inchis
Tel.: +40 755 128 444, +40 743 332 997
Email: office@tiriaccollection.ro