Se incarca ...
Istorie

Citroen a cumparat Maserati in 1968 cu intentia de a exploata tehnologia motoarelor de inalta performanta a companiei italiene, scopul fiind dezvoltarea unui adevarat Gran Turismo care sa combine suspensia sofisticata Citroen cu un motor V6 semnat de Maserati. Citroen SM a fost o masina foarte avangardista pentru anii ‘70, fiind in acelasi timp si cel mai rapid model cu roti motrice fata la nivel mondial.

  • Citroën SM
  • Citroën SM
  • Citroën SM
Descriere

In 1961, Citroen a inceput dezvoltarea unui model denumit intern “Project S” - o versiune sport a revolutionarului Citroen DS. Asa cum obisnuia, compania franceza a dezvoltat mai multe concepte functionale care se plasau pe un nivel superior de calitate si sportivitate fata de DS. Citroen a cumparat Maserati in 1968 cu intentia de a exploata tehnologia motoarelor de inalta performanta a companiei italiene, scopul fiind dezvoltarea unui adevarat Gran Turismo care sa combine suspensia sofisticata Citroen cu un motor V6 semnat de Maserati.

Originea numelui SM utilizat pe modelul final nu este foarte clara. “S” ar putea deriva din ”project S”, care studia in eesenta realizarea unei versiuni sport a modelului Citroen DS, iar ”M” se refera probabil la Maserati, multi afirmand ca SM ar fi un acronim pentru “Sport Maserati”. Alti specialisti sustin insa ca ar fi prescurtarea pentru “Sa Majeste” (Maiestatea Sa in limba franceza), ceea ce s-ar potrivi mai mult si cu semnificatia numelui modelului DS, “La Deesse” (“Zeita”).

Jurnalistii auto ai vremii au fost fascinati de calitatile dinamice ale modelului SM, care erau complet diferite de tot ceea ce experimentasera pana atunci. SM oferea o combinatie de confort, directie precisa si performante de top, calitati care nu se mai regaseau la niciun model din acea perioada. Revista Popular Science a remarcat faptul ca modelul SM oferea cea mai scurta distanta de franare dintre toate masinile testate pana atunci.

Modelul SM oferea caracteristici aerodinamice neobisnuite pentru epoca sa. O priza de aer era plasata intr-o zona neutra a capotei, ceea ce ajuta sistemul de ventilatie sa regleze aerul in interior indiferent de viteza cu care masina rula. Criticii europeni au ramas uimiti de capacitatea masinii de a rula timp de mai multe ore la 200 de km/h in mod confortabil in conditiile in care rezervorul de 90 de litri oferea un nivel de autonomie ridicata.

Modelul SM combina numeroase dotari neobisnuite si inovatoare printre care suspensiile hidropneumatice auto-ajustabile, farurile adaptive care isi schimbau directia odata cu miscarile volanului, directia variabila, sistemul de franare servoasistat cu discuri pe toate cele patru roti, cele din fata fiind de tip ”inboard” sau stergatoare de parbriz cu senzori de ploaie.

Citroen SM era o masina foarte avangardista pentru anii ‘70, fiind in acelasi timp si cel mai rapid model cu roti motrice fata la nivel mondial. Viteza de top indicata de constructor era de 220 km/h, dar in testele independente a depasit 235 km/h. SM s-a impus si in motorsport, prima victorie fiind in Rallye du Maroc 1971, una dintre cele mai dure competitii ale acelei perioade.

SM World, un specialist din Los Angeles, a produs un SM echipat cu motor cu turbocompresor care a stabilit un nou record de viteza pentru o masina de serie in clasa sa. Testul a avut loc in 1987 pe suprafata din sare a lacului de la Bonneville, iar viteza inregistrata a fost de 325 km/h.

Aceasta masina a rulat 26.738 de kilometri.

Nr. sasiu: 00SC1048

Tip motor: V6

Capacitate cilindrica: 2675 cc

Putere: 178 CP

Transmisie: Manuala, 5 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. Mar. Mie. Joi. Inchis
Vin. Sam. Dum. 10:00 - 19:00