Se incarca ...

Ford RS 200 1986

Istorie

Modelul RS 200 este versiunea de sosea a unei masini de raliuri de Grupa B fabricata de Ford. Conform reglementarilor FIA, omologarea versiunea de competitie trebuia realizata prin fabricarea a 200 de unitati “de serie”. Modelul Ford RS 200 a fost fabricat cu un motor amplasat central, tractiune integrala si un sasiu tubular din otel. Panourile de caroserie au fost fabricare din fibra de sticla.

  • Ford RS 200
  • Ford RS 200
  • Ford RS 200
Descriere

Desi Grupa B a Campionatului Mondial de Raliuri a fost activa doar pentru cativa ani, a inspirat fabricarea unora din cei mai remarcabili monstri pe patru roti. De departe cea mai frumoasa dintre masinile prezente la acea vreme pe podiumul Mondialui de Raliuri a fost modelul Ford RS200.

Deoarece era nevoie de fabricarea a minim 200 de exemplare de serie pentru a intruni cerintele grupei B si pentru ca fabricile Ford nu puteau face fata asamblarii, compania a inchiriat cladirea Reliant din Shenstone pentru productie. Productie care a inceput tarziu, dar intentia celor de la Ford nu a fost doar aceea de a fabrica o masina care sa castige raliuri, ci si sa ofere un design familiar gamei Ford.

Modelul Ford RS200 a fost fabricat cu un motor amplasat central, tractiune integrala si un sasiu tubular din otel. Panourile de caroserie au fost fabricare din fibra de sticla.

Versiunea de serie a motorului Ford Cosworth turbo producea la inceput 250 CP, dar ulterior acesta a fost declinat intr-o varianta extrema de 444 CP la 8000 rpm. Astfel, modelul putea accelera de la 0 la 100 la km/h in doar 3,5 secunde si putea parcurge sfertul de mila in numai 11 secunde. In ciuda puterii sale, cel mai bun rezultat a fost locul al treilea la Raliul Suediei din 1986.

Ford a construit si o versiune radicala, de 815 CP. Masina era si mai rapida, ajungand la 100 km/h in doar doua secunde. Astfel, RS200 a devenit masina “de serie” cu cea mai rapida acceleratie din lume.

Pentru interior, Ford a folosit piese si subansamble preluate de pe gama sa de modele din 1980, inclusiv bordul, fetele portierelor si levierul. Nivelul de confort oferit de aceasta masina este practic inexistent

Au fost fabricate numai 220 de unitati RS: 200 dintre acestea pentru omologare si alte 20 suplimentar.

Aceasta masina are numai 993 km la bord.

Serie de sasiu: SFACXXBJ2CL00094

Tip motor: 4 cilindri in linie

Cilindree: 1803 cc

Putere: 250 CP

Transmisie: Manuala, 5 trepte

Tiriac Collection APP

Viziteaza Tiriac Collection oricand si oriunde! 

O experienta virtuala de 360º prin intermediul aplicatiei mobile.

Download App Download App
 

Vizitati-ne

Calea Bucurestilor 289. Otopeni. Ilfov
Indrumari catre locatie

 

Ore de deschidere

Lun. - Dum. Inchis